Už ste vyšli s kožou na trh? Ešte nie? A načo ešte čakáte?
Robiť niečo alebo podnikať bez toho, aby ste o sebe dali vedieť je dnes takmer nemožné. A možno to je možné, ale určite nie nadlho. Dnes sme si pre vás pripravili 6 tipov ako sa predať, dobehnúť a možno aj preskočiť konkurenciu.
- Vytvorte si vlastnú stratégiu
- Buďte na internete
- Nepodvádzajte
- Investujte
- Pracujte so sociálnymi sieťami
- Plánujte a analyzujte
Bez stratégie sa ani lístok na strome nepohne. Tak nejako by sme mohli „povýšiť“ stratégiu. Na začiatku všetkého by mala byť práve ona. Ani nie plán, ani nie analýza, ale predovšetkým stratégia. V nej totiž po celú dobu hrá prvé husle know-how, bez ktorého sa naozaj nedá pustiť do akéhokoľvek projektu. Stratégie sú teda prvým tipom ako sa predať.
Tak často omieľaná téma, ktorú ste určite počuli niekoľkokrát. Stalo sa vám, že ste rozbehli podnikanie, alebo ste podnikali dlhodobejšie a váš zákazník sa vás opýtal prečo nie ste na internete? Alebo sa stal ten horší prípad. Zákazník o vás „odniekiaľ“ vedel, išiel vás hľadať na internete a nenašiel vás. Namiesto toho, aby k vám prišiel, odišiel k vašej konkurencii, ktorá je vo vyhľadávači. Aby ste sa týmto nepríjemnostiam nadobro vyhli, nečakajte a dajte si urobiť kvalitnú web stránku. A nielen to. Buďte bližšie k vašim zákazníkom a dajte im možnosť nájsť vás aj na stránkach sociálnych sietí, ktoré sú dnes v kurze a asi aj dlho budú.
„Čo nechceš, aby druhí robili Tebe, nerob ani Ty im. Čo chceš, aby druhí robili Tebe rob aj Ty im.“ Veľmi jednoduché a výstižné pravidlo, ktoré úplne opisuje tento tip. Možno sa vám to zdá ako klišé, ale nie je to tak. Mali by sme sa naučiť, že klamstvá a podvody sú vždy iba do času. Všetko zlé sa nám raz vráti a naopak, všetko, čo urobíme dobré sa nám zúročí. Nielen v živote, ale aj v podnikaní to platí. Byť poctivý to nie je slabosť, ale sila! A v poslednom čase to začína byť in.
4. Investujte
Nebuďte škrob! Nechcite veľa muziky za málo peňazí! Investujte do marketingu a reklamy, lebo ak to neurobíte, urobí to vaša konkurencia a pošle vás do zadných radov. Marketing je nákladová zložka podniku a návratnosť je vždy po nejakom čase a tvrdej drine, ktorá sa nezaobíde bez investícií. Veď aj odborníci hovoria, že by sme do marketingu mali investovať 10 % z obratu. Ak je môj obrat 1000 €, náklady na marketing by mali predstavovať 100 €. Ruku na srdce, koľkí z nás to robia? A u koľkých z nás to je aj vidno?
Sociálne siete sú dnes naozaj veľmi obľúbeným nástrojom ako sa predať. Ľudia masovo využívajú sociálne siete a trávia pri nich veľké množstvo času. A prečo to nevyužiť? Veď používatelia sociálnych sietí môžu byť aj naši zákazníci! Založte si stránky podľa vlastného uváženia a potrieb vašej firmy, pracujte s ňou, komunikujte s ľuďmi, bavte sa s nimi a aj zabávajte. Nebojte sa propagovať svoje stránky a príspevky, ktoré vám prinesú väčšiu fanúšikovskú základňu.
Schválne sme nedali plánovanie hneď na začiatok ako to zvyknú robiť iní. Plánovanie samozrejme má byť aj na začiatku. Avšak dôležité je plánovať nepretržite, nielen strategicky ale aj operatívne. Plány by sme si mali robiť každý na rok alebo viac, mesačne, týždenne, ale aj denne. Mať plán však nestačí, lebo sami dobre vieme, že jeho plnenie je o čosi náročnejšie. Rovnako ako pri plánovaní, tak je to aj s analýzami. Tu však hovoríme o analýzach, ktoré sú postavené na skutočných údajoch, ktoré sme dosiahli napĺňaním našej stratégie. Analýzy a reporty nám radia ako sa predať. Je to niečo ako GPS, ktoré nás má naviesť na správnu cestu tak, aby sme vždy efektívne a správne dosiahli to, čo sme si zaumienili.