Zodpovedne-podnikanie-Existuje-este-biznis-s-chrbtovou-kostou.png

 

Biznis by mal mať chrbtovú kosť!

Do vlastného podnikania som sa vrhla ešte len nedávno a už som od viacerých ľudí dostala otázku: „to fakt chceš všetko robiť tak poctivo?“ Hovorím si, hmm a to je až také „čudné“, že ak čakám aby ľudia robili čo chcem, musím robiť aj ja im? Že keď chcem, aby sa iní správali čestne, musím byť aj ja taká? Je dnes biznis s chrbtovou kosťou takým čudným pojmom, ktorý sa nenosí?

Možno si niekto povie: „ojooj, je mladá, neskúsená, ešte nevie ako to chodí vo svete podnikania…“ Áno aj. No myslím si tiež, že všetko sa dá, ak človek chce. Možno to nie je prechádzka ružovou záhradou, ale podľa mňa sa oplatí byť čestný. Začína sa to totiž pomaly nosiť a byť in.

Rozprávať o tom je však jedna vec, a robiť tak je vec druhá. Hlavne ak hovoríme o marketingu a reklame.
Veď ľudia, hlavne tí starší, majú zidealizovanú reklamu ako niečo, čo zavádza a „odrbáva“ lebo jadro slova reklama obsahuje „klam“.

 

Je načase, aby sa reklama ako taká začala vnímať pozitívne!

Nie všetci ju zakladajú na klamstve alebo zavádzaní. Dovolím si tvrdiť,  že  drvivá  väčšina  marketérov  a  reklamných  agentúr robí  poctivú reklamu  tým, ktorí  chcú aj  poctivo  pracovať a vystupovať čestne pred svojimi zákazníkmi.

Mali by sme si uvedomiť, že žijeme v tak konkurenčne nabitom prostredí ako nikdy predtým a snahou každého je upútať za každú cenu. Niektorí tejto túžbe podľahnú natoľko, že sa priklonia k rôznym, niekedy spoločensky neakceptovaným spôsobom propagácie. Ide napríklad o rôzne náboženské, rasistické, politické či sexuálne „podtóny“, ktoré vyrušia nejedného z nás. Dokonca aj mňa samú.

Hovorí sa, že aj negatívna reklama je reklama a nájdu sa aj takí, ktorí vravia, že práve táto je ešte lepšia ako tá slušná – „kravaťácka“.

Oplatí sa teda zodpovedne podnikať a robiť slušnú reklamu?

Samozrejme. Veď všetko zlé je na niečo dobré. A preto si myslím, že reklama ale aj biznis a podnikanie by mali mať chrbtovú kosť ako každý človek, ktorý aj keď  navystrája  v  živote  všeličo,  má  nejakú  „spätnú  klapku“  alebo  „brzdu“  v podobe svedomia.

Chrbtova kost

Nemali by sme sa za každú cenu opičiť po ostatných, pretože sú cool a povieme si: „veď čo, aj druhí kradnú, aj druhí klamú, prečo by sme nemohli aj my…“ Alternatívou je napríklad tvrdenie: „veď čo, sú aj takí, ktorí sú poctiví, čestní, transparentní, prečo by sme nemohli byť aj my…“

Môžeme, ak budeme chcieť. Lenže v takomto prípade príde oberačka ovocia našej práce o čosi neskôr.

Biznis bez chrbtovej kosti síce prinesie viac grošov a oveľa rýchlejšie, no skôr či neskôr pýche aj tak predíde  pád, a padnúť nechce asi nikto…

O autorovi...

 

Mgr. Helena Marciňáková

Kreatívna marketérka

Milujem marketing! Som tu pre vás aby som vám pomohla vyriešiť vaše marketingové a reklamné otázky.
„Vy viete čo predať, my vieme ako (sa) predať.“

O autorovi...

 

Mgr. Helena Marciňáková

Kreatívna marketérka

Milujem marketing! Som tu pre vás aby som vám pomohla vyriešiť vaše marketingové a reklamné otázky.
„Vy viete čo predať, my vieme ako (sa) predať.“