Keď príde reklama k nám…
Určite ste už niekedy stretli s tým, že o reklame sa rozpráva nie vždy lichotivo.
Stretla som sa s tým aj ja, a to viackrát.
Keď sa ma hocikto opýtal, čo robím a aká je moja práca vždy som odpovedala, že robím marketing. Pravdou je, že aj v dnešnej dobe je marketing pre niektorých španielskou dedinou a tomuto pojmu nerozumejú ani náhodou. Siahla som preto do druhého rukáva a na otázku čo robím som odpovedala: robím reklamu.
Verte či nie, viackrát sa mi stalo, že akonáhle som povedala, že „robím“ reklamu som sa stretla s názorom: „Aha, tak ty si tá, čo nás klame?“
Pri takejto odpovedi ma vždy naozaj zamrzí, že si ľudia zakaždým, keď počujú slovo reklama, pomyslia, že je to niečo zlé, že je to niečo čo ich obmedzuje, núti do niečoho, otravuje alebo dokonca zavádza, až klame.
Ľudia by mali pochopiť, že nie každá reklama je klamstvom. Že reklama alebo marketing nie je iba to, čo ich každodenne x-krát vyruší počas pozerania filmu v telke. Alebo že reklama nie je tá otrava, kvôli ktorej si musím ihneď preladiť rádio v aute.
Negatívny postoj k reklame môžeme odôvodniť „nešťastným“ prekladom alebo prevzatím tohto slova z iných jazykov, keďže v reklame je ukrytý koreň slova „klam“.
Slovo reklama je z latinského slova „reclamare“, ktoré znamená znova kričať. Niektorí autori uvádzajú, že slovo reklama sa do slovenčiny dostalo z francúzštiny „réclamer“, ktoré znamená hlásiť sa, dožadovať sa, žiadať, vyžadovať a podobne.
Či už chceme alebo nie, reklama je u nás známa ako reklama a keby sme teraz chceli zmeniť toto slovo na iné, sotva by sa udomácnilo. Odporúčaním teda je robiť vždy kvalitnú, dobrú a neklamlivú reklamu. Aj keď sa stretneme s negatívnou, kontroverznou alebo urážajúcou snažme sa v nej neklamať.
Presvedčme všetkých, že reklama nie je klam!
O autorovi...
Mgr. Helena Marciňáková
Kreatívna marketérka
„Vy viete čo predať, my vieme ako (sa) predať.“
O autorovi...
Mgr. Helena Marciňáková
Kreatívna marketérka
Milujem marketing! Som tu pre vás aby som vám pomohla vyriešiť vaše marketingové a reklamné otázky.
„Vy viete čo predať, my vieme ako (sa) predať.“