Blog_banner_GOOGLE PLUS ZOMREL. NECH ŽIJE GOOGLE!

Sociálna sieť Google Plus, alebo skrátene Google+ zomrel. Zajtra je naplánovaný jeho pohreb.

Nie všetko, čo Google stvorí je odsúdené na úspech. Dôkazom je aj táto sociálna sieť, ktorá mala byť pôvodne megaúspešná. No opak je pravdou. Záujem o ňu nebol ani zďaleka taký, aký bol plán. Rovnako pohorel aj známy Hangouts, ktorý „zomrie“ v októbri.

Ako sa narodil a aký bol Google Plus?

Táto služba bola predstavená v júni 2011. Testovacia prevádzka fungovala iba pre súčasných používateľov Googlu. Deň po spustení služby, čiže 29. júna 2011 si mohli existujúci používatelia pozvať svojich priateľov, ktorí boli starší než 18 rokov, aby si takisto zriadili svoje konto. A keďže nastal veľký boom a zakladanie účtov malo vysoký dopyt, Google túto možnosť expresne zablokoval.

Google Plus mal plniť funkciu klasickej sociálnej siete, na ktorej ste mohli uverejňovať fotky a statusy. Priateľstvá sa mohli nadväzovať v takzvaných kruhoch, v ktorom mal každý možnosť zatriediť svojho priateľa do konkrétnej skupiny. Ďalšou z možností bola možnosť písania správ (četovania) a uskutočňovanie video hovorov, a to prostredníctvom už spomínanej služby Hangouts. Na nahrávanie a úpravu fotiek, ako aj na určenie polohy či udalostí slúžil cloud.

Google Plus mal na začiatku nálepku „sociálna sieť“, neskôr plnil funkciu „sociálnej vrstvy vo všetkých službách Google“, ktorá umožňovala zdieľanie súkromia medzi používateľmi Googlu. Len dva týždne po spustení zaznamenala sieť Google+ obrovský nárast – 10 miliónov a za mesiac až 25 miliónov používateľov. V októbri 2011 sa počet používateľov vyšplhal na 40 miliónov a do konca roka až na úctyhodných 90 miliónov používateľov. O dva roky neskôr, v roku 2013 bol počet aktívnych mesačných používateľov siete Google+ 540 miliónov.

Háčik neatraktivity, aj napriek redizajnu v roku 2015, bol v tom, že priemerne strávený čas na Google Plus bol oveľa nižší v porovnaní s inými sociálnymi sieťami.

google plus image

Prečo Google Plus zomrel?

Aj keď mala táto sociálna sieť veľký potenciál a slušnú základňu používateľov a aj napriek možnostiam Googlu, nepodarilo sa jej prežiť. Dôvodom bol možný únik dát, ktorý Google nedokázal bezpečne ochrániť.

Približne pol milióna používateľov, ktorí svoje súkromie zdieľali na Google Plus, bolo v ohrození, že ich dáta nie sú dostatočne chránené. Google síce túto chybu odstránil v marci minulého roka, avšak pred používateľmi to zatajil.

Vývojári, ktorí pracovali na aplikáciách Googlu mali od roku 2015 do 2018 prístup k niektorým citlivým údajom, ako napríklad meno, pohlavie, vek, povolanie či emailovú adresu. K príspevkom, správam a telefónnym číslam údajne prístup nemali.

Google sa zachoval neprofesionálne. Bál sa o svoj krk, a tak túto dôležitú informáciu zamlčal, aj napriek tomu, že chybu napravil. Ktovie, možno by to nemuselo takto dopadnúť, keby hral fair-play. Ale čo už…

Takže dôvody, prečo sa Google Plus na scéne sociálnych sietí lúči sú hneď dva – jedným je únik citlivých dát, druhým je dlhodobý nezáujem o sieť Google+.

Posledná rozlúčka…

Google Plus mal byť konkurenciou Facebooku. Mal byť jednou z najúspešnejších sociálnych sietí na svete. Namiesto toho sa z neho stal neúspešný projekt, ktorý navyše skončil dosť nedôstojne. Ale o mŕtvych iba v dobrom…

google plus obrazok

Posledná rozlúčka so sociálnou sieťou Google Plus bude 2. apríla 2019. Jeho telo, ktoré symbolizuje účty bežných používateľov bude pochované v tento deň, avšak jeho duch v podobe biznis verzie bude žiť naďalej.

Keďže aj HMarketing používal sieť Google+, chceme sa týmto poďakovať všetkým naším fanúšikom (aj tým odídeným) za dôveru, zdieľanie, lajkovanie a rozširovanie našich príspevkov i nášho mena.

R.I.P. Google Plus.

O autorovi...

Mgr. Helena Marciňáková

Kreatívna marketérka

Milujem marketing! Som tu pre vás aby som vám pomohla vyriešiť vaše marketingové a reklamné otázky.
„Vy viete čo predať, my vieme ako (sa) predať.“

O autorovi...

Mgr. Helena Marciňáková

Kreatívna marketérka

Milujem marketing! Som tu pre vás aby som vám pomohla vyriešiť vaše marketingové a reklamné otázky.
„Vy viete čo predať, my vieme ako (sa) predať.“