Ked-sa-ne-robi-na-kolene.png

Aj veľké veci sa dajú robiť na kolene…

Istý mudrc Richard Bach raz povedal: „Profesionál je amatér, ktorý to nevzdal!“ V našich končinách sa zasa hovorí, že: „Nikto učený z neba nespadol“. Takže práca robená na kolene je v začiatkoch pre každého známa…

Obidve myšlienky sa mi veľmi páčia a preto by som ich teraz rada preložila do svojej reči. Naše príslovie je pri všetkej skromnosti nadradené Bachovej myšlienke, takže: „Aj prostý človek je spočiatku amatér, ktorý bol natoľko húževnatý a „zažratý“ do túžby po učení, až sa z neho stal ozajstný profesionál.“

Každý kto je tam, kde je dnes sa v týchto myšlienkach môže nájsť. Každý totiž nejako začínal. Niekoho sprevádzalo viac šťastia, niekoho menej. Niekto mal viac prostriedkov, iný menej. Ale túžba po tom, aby bol niekým, bola silnejšia ako obava z toho aby bol nikým.

Pracovať sa dá všelijako:

  • Buď je to tak, že robím niečo, čo som študoval – som profesionál 
  • Robím niečo, čo môžem doložiť dlhoročnou praxou – som profesionál
  • Alebo robím niečo, čo som neštudoval, nemám prax ale baví ma to – som ???

Čo by ste namiesto otáznikov doplnili vy? Ide v tomto prípade o profesionála alebo „snílka“, ktorý si myslí, že svojím nadšením a entuziazmom vyrobí toto isté ako predchádzajúci dvaja profesionáli? Marketing a reklama je špecifickou službou, ktorú nemôže robiť každý. Práca v tomto fachu si  vyžaduje  aj  vzdelanie,  aj skúsenosti, no predovšetkým  talent a kreativitu. Načo by bol dobrý marketér, ktorý by mal vzdelanie a nebol by kreatívny? Podľa mňa na málo vecí…

pracovnik-na-kolenach.jpeg

A načo je dobrá marketingová firma či agentúra, ktorá sa nie je na trhu známa? Určite na to, aby dostala možnosť ukázať čo  je  v  nej.  Nie  vďaka  pozícii  na  trhu, ale  práve  vďaka jej  ľuďom,  ktorí sú  vzdelaní, majú  skúsenosti, sú  talentovaní a kreatívni.

HMarketing je nepopísaný papier, no svoju prácu nerobíme na kolene. A to je dôvod, prečo by stálo za zmienku spolupracovať s niekým, kto svojej práci rozumie, robí ju rád, dobre, zodpovedne a s výsledkami.

Veď napokon, každá reklamná agentúra či marketingová firma je testom sama pre seba. Lebo ak dokáže zviditeľniť samu seba, bude vedieť pomôcť aj ostatným klientom, aby aj oni boli viditeľní a aby ich značka niečo znamenala.

Byť  niekým a  nie  nikým  chce  byť  určite  každý. A  takí chceme byť aj my. Nerobiť na kolene leda bolo, ale robiť tak, aby z toho NIEČO bolo!

 

O autorovi...

Mgr. Helena Marciňáková

Kreatívna marketérka

Milujem marketing! Som tu pre vás aby som vám pomohla vyriešiť vaše marketingové a reklamné otázky.
„Vy viete čo predať, my vieme ako (sa) predať.“

O autorovi...

Mgr. Helena Marciňáková

Kreatívna marketérka

Milujem marketing! Som tu pre vás aby som vám pomohla vyriešiť vaše marketingové a reklamné otázky.
„Vy viete čo predať, my vieme ako (sa) predať.“