HMarketing | All-in-one marketingová agentúra
  • Kto sme
  • Čo robíme
    • HMarketing na mieru
      • Jednorazový HMarketing
      • Dlhodobý HMarketing
      • Personálny HMarketing
    • HM Služby
      • HM Online
      • HM Print
      • HM Copywriting
      • HM Stratégie a Plány
      • Personálny HMarketing
      • Ostatné HM Služby
  • Blog pre každý žalúdok
  • Ovocie našej práce
  • Kontaktujte nás
Vyberte stranu

Šaty robia človeka. Logo robí podnikateľa

od Helena Marciňáková | feb 12, 2018 | Reklama & Grafický dizajn

Blog_banner_Logo robí podnikateľa

Áno, aj šaty, no predovšetkým logo robí podnikateľa…

Význam tohto známeho slovenského príslovia vám nemusíme dopodrobna vysvetľovať. Jej hlavnú myšlienku by sme v jednej vete mohli nazvať ako „posudzovanie podľa zovňajšku“. Tak ako sa obliekame, tak ľuďom vysielame signál o tom, akí sme, aká sme osobnosť, prípadne čo robíme. Na podnikateľa alebo firmu v tomto prípade funguje dvojaký meter. Oblečenie a samotný výzor reprezentuje podnikateľa alebo zástupcu firmy. Logo robí podnikateľa podnikateľom stále. Cez deň, v noci, online, offline, doma, v zahraničí a kdekoľvek sa pohne.

LOGO_HMarketing

Logo sa s vami ťahá všade…

Firemné logo je nositeľom vizuálnej stránky vašej firmy. Je najdôležitejšou súčasťou firemnej identity, ktorú by mal mať každý podnikateľ, firma či značka produktu alebo služby. Logo je kožou, s ktorou idete na trh.

Umiestňujete ho na vizitky, letáky, plagáty, bannery, na web, sociálne siete a na všetky reklamné a informačné materiály. Vaše logo je nielen s vami, vo vašej firme a medzi vašimi zamestnancami, ale „premieľa“ sa aj medzi vašimi potenciálnymi a súčasnými zákazníkmi. Na základe vášho loga vás ostatní vedia rýchlo identifikovať a ak je vaše logo elegantné, štýlové a má príbeh, začne byť vnímané ako známe a obľúbené.

Nie je logo ako logo

Snahou každého podnikateľa by, okrem iného, mala byť dokonalá vizuálna stránka firmy. Ak si niekto myslí, že logo nepotrebuje, veľmi sa mýli. Logo robí podnikateľa dôveryhodnejším, rozhľadenejším a vyvoláva vo svojom okolí pozitívny dojem, ktorý predáva. Je znakom, ktorý vystihuje činnosť i celú podstatu podnikania.

Určite ste sa už stretli s mnohými logami, ktoré sa vám natrvalo vryli do pamäti. Sú to buď pekné logá alebo škaredé.

Medzi najikonickejšie logá na svete môžeme zaradiť Apple, Coca-Colu, Nike, Mercedes-Benz, McDonald’s, Google, Adidas a iné. Na Slovensku nemáme zostavený rebríček najobľúbenejších alebo najznámejších log. Magazín Forbes však zostavil v roku 2017 rebríček Top slovenských značiek. Medzi nimi sú najznámejšie logá Tatra Banka, Eset, Slovnaft, Matador a Zlatý Bažant.

 Apple_Coca-Cola_Nike

Čo sa týka nevkusných log, tam je to o čosi ťažšie. To čo sa niekomu nepáči sa na druhej strane teší obľube. V tomto blogu nebudeme uvádzať logá s viaczmyslovým a vulgárnym významom ako to robia ostatní. Ukážeme vám tie, o ktorých si myslíme, že sú nadmieru nevkusné a neprofesionálne. Pozrite sa a posúďte sami.

Zle loga

Rovnako ako o rebríčku obľúbených slovenských log, ani o tých menej príťažlivých sa veľa nedozvieme. V konečnom dôsledku ani nechceme škodiť tým, ktorí sa pri tvorbe loga „sekli“ a ťahá sa s ním dodnes.

Aké logo je najlepšie?

Na túto otázku neexistuje presná odpoveď.
Jedno je však isté, ak chcete dať svojej firme alebo značke dobré logo, zverte ho profesionálovi. Je dobré, ak máte prvotnú myšlienku aký bude názov v logu a aký obrázok alebo farby má obsahovať. Tieto informácie vždy posuňte grafickému dizajnérovi, ktorý už má za sebou nejaké výsledky. Samozrejme, že môžete siahnuť aj po nováčikovi a uvidíte sami, ako nakreslí vaše myšlienky.

Pri vývoji logotypu dbajte na jeho vkusnosť, snažte sa ho mať jednoduché, výstižné, textovo krátke a farebne zladené. Nepresadzujte krikľavé farby alebo také, ktoré k sebe vôbec nepasujú. Ak neviete aké písmo (font) použijete, nechajte to na vášho grafika. Vyžadujte stále kreatívny a zodpovedný prístup, ktorý vám v konečnom dôsledku prinesie originalitu, eleganciu a sviežosť loga.

rdtech_kompas

Nezabudnite, že logo je vašou vizitkou. Snažte sa zabrániť, aby vám ho niekto „zbúchal“ za pár minút a aby vás stálo zopár eur. Ak chcete naozaj niečo, čo splní vaše očakávania, čo je vkusné a čo má predpoklad, že si nájde obľubu aj u ľudí nebojte sa do dizajnu loga investovať viac. Dobré logo si vyžaduje kreativitu, nápad a jedinečnosť, ktoré majú svoju cenu.

A nakoniec, vyžadujte od grafika všetky potrebné informácie a slovný popis loga a všetkých jeho častí, predovšetkým verzie v krivkách. Profesionálny grafik vám tieto materiály odovzdá aj bez vyžadovania. Technické parametre loga majú byť takisto súčasťou firemnej identity zhrnutej v Dizajn manuáli.

Logotyp – základ firemnej identity

Ak podnikáte a nemáte svoje vlastné logo, mali by ste si ho zaobstarať čo najskôr. Už včera bolo neskoro!

Ak patríte medzi tých, ktorí logo majú a nepáči sa im, nebojte sa ho redizajnovať. Ani na zmenu nie je nikdy neskoro!

Máte logo, ktoré sa vám zdá nevkusné alebo nebodaj prečačkané? Alebo vám ho niekto skritizoval? Nebojte sa siahnuť po novom, lepšom, modernejšom a originálnejšom logu! Experimentovanie s logom nie je na škodu, hlavne ak ide o logá, ktoré patria do „minulého storočia“ alebo sa nestretli s „pochopením“.

Vytvorte si svoju firemnú identitu hneď na začiatku vášho podnikania. Majte poruke váš vlastný dizajn manuál, ktorý ukáže ostatným, že nie ste hocijaký podnikateľ!

Hovorí sa, že zmena je život. V tomto blogu hovoríme, že logo robí podnikateľa. Čo hovoríte na zmiešanie týchto myšlienok do jednej?

Máte možnosť dať život vášmu logu alebo ak chcete zmeniť život vášho loga. K lepšiemu…

—

Ak podnikáte a chcete nové logo alebo potrebujete redizajn loga, neváhajte a využite našu službu HM Print – Logo alebo Redizajn loga.

Už teraz sa tešíme na vaše zadanie. A vy sa môžete tešiť na vaše nové – svieže logo!

Užitočné linky:

HM Print – HMarketing

HM Služby – HMarketing

Firemná identita – HMarketing

O autorovi...

Mgr. Helena Marciňáková

Kreatívna marketérka

Milujem marketing! Som tu pre vás aby som vám pomohla vyriešiť vaše marketingové a reklamné otázky.
„Vy viete čo predať, my vieme ako (sa) predať.“

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn

Užitočné linky:

HM Print – HMarketing

HM Služby – HMarketing

Firemná identita – HMarketing

O autorovi...

Mgr. Helena Marciňáková

Kreatívna marketérka

Milujem marketing! Som tu pre vás aby som vám pomohla vyriešiť vaše marketingové a reklamné otázky.
„Vy viete čo predať, my vieme ako (sa) predať.“

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn

Kategórie

  • Online marketing & Web
  • Osobný marketing & HR
  • Písanie & Copywriting
  • Podnikanie & Zaujímavosti
  • Reklama & Grafický dizajn
  • Z každého rožka troška

Najnovšie blogy

  • Je Instagram viac in než Facebook?
  • LinkedIN – správna sieť na chytenie práce
  • Vy ešte nemáte profil Google Moja firma?
  • Marketingové služby – Vy viete čo predať, my vieme ako (sa) predať.
  • Google Plus zomrel. Nech žije Google!

Najčítanejšie

  • Je Instagram viac in než Facebook?
  • LinkedIN – správna sieť na chytenie práce
  • Vy ešte nemáte profil Google Moja firma?
  • Marketingové služby – Vy viete čo predať, my vieme ako (sa) predať.
  • Google Plus zomrel. Nech žije Google!
  • Facebook
  • X
  • RSS
© 2025 | HMarketing | Webdizajn: Helena Marciňáková | Všeobecné zásady ochrany osobných údajov
VÁŽIME SI VAŠE SÚKROMIE

Súbory cookies používame na zlepšenie vášho zážitku z prehliadania našej webstránky, na poskytovanie prispôsobených reklám alebo obsahu a analýzu našej návštevnosti. Kliknutím na tlačidlo „Prijať všetko“ súhlasíte s naším používaním súborov cookies.
PrispôsobiťOdmietnuťPRIJAŤ VŠETKO
Čítať viac
Nastavenie súborov cookies

Prispôsobte preferencie súhlasu súborov cookies

Táto webová stránka používa súbory cookies na zlepšenie vášho zážitku pri prechádzaní webom. Z nich sa vo vašom prehliadači ukladajú súbory cookies, ktoré sú kategorizované podľa potreby, pretože sú nevyhnutné pre fungovanie základných funkcií webovej stránky. Používame aj cookies tretích strán, ktoré nám pomáhajú analyzovať a pochopiť, ako používate túto webovú stránku. Tieto cookies budú uložené vo vašom prehliadači iba s vaším súhlasom. Máte tiež možnosť zrušiť tieto cookies. Zrušenie niektorých z týchto súborov cookies však môže ovplyvniť váš zážitok z prehliadania.
Nevyhnutné
Potrebné súbory cookies sú pre základné funkcie webových stránok zásadné a webové stránky bez nich nebudú fungovať zamýšľaným spôsobom. Tieto súbory cookies neukladajú žiadne osobné identifikačné údaje.
Výkonnostné
Výkonnostné cookies sa používajú na pochopenie a analýzu kľúčových indexov výkonnosti webových stránok, čo pomáha zlepšovať užívateľskú skúsenosť pre návštevníkov.
Funkčné
Funkčné súbory cookies pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.
Analytické
Analytické cookies sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webovou stránkou. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitých odchodov, zdroji návštevnosti a podobne.
Reklamné
Súbory cookies reklamy sa používajú na doručenie návštevníkom prispôsobených reklám na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu efektívnosti reklamnej kampane.
Ostatné
Ostatné nekategorizované súbory cookies sú tie, ktoré sa analyzujú a zatiaľ neboli zatriedené do kategórie.
ULOŽIŤ A PRIJAŤ