Máte už Dizajn manuál? Myslíte si, že to je niečo, čo nepotrebujete? Ste presvedčený o tom, že Dizajn manuál je potrebný iba pre veľké firmy a korporácie?
Nuž, radi by sme vás presvedčili o tom, že Dizajn manuál je dobrý naozaj pre každého – od živnostníka, cez malú firmu s pár zamestnancami, až po veľké nadnárodné spoločnosti.
Čo je Dizajn manuál?
Viacerí si pod pojmom Dizajn manuál predstavia základný balík reklamných alebo propagačných materiálov, medzi ktoré patrí logo, vizitka, hlavičkový papier a ďalšie informačné materiály. Avšak celá podstata Dizajn manuálu nie je iba o týchto základných materiáloch.
Dizajn manuál je veľmi dôležitou súčasťou firemnej identity (alebo korporátnej – corporate identity). Firemná identita je súbor pravidiel, vďaka ktorým firma vystupuje navonok, a to tak vo vzťahu k zákazníkom, ako aj k jej zamestnancom, dodávateľom, ostatným partnerom a verejnosti.
Firemná identita zahŕňa celú koncepciu, myšlienku a smerovanie firmy. Jej súčasťou je komunikácia, firemná kultúra, vízia, ciele, misia, poslanie, ako aj motto, slogan a samotný dizajn. Celá firemná identita vytvára ucelený koncept – imidž firmy, s ktorým firma vystupuje vo vnútri a predovšetkým navonok.
Dizajn manuál – jednotný vizuálny štýl
JVS – jednotný vizuálny štýl je graficky spracovaný vizuálny imidž firmy, teda jej tvár.
Základom každého Dizajn manuálu je logo – jeho technický popis, rôzne varianty jeho vyobrazenia, zakázané či farebné varianty, ochranná zóna, minimálna veľkosť, kompozícia a podobne.
Ďalším dôležitým prvkom je farebnosť – to znamená možnosti používaných farieb – v logu, písme, podkladoch atď. Neodmysliteľnou súčasťou sú typy písma – fonty, ktoré sa budú používať v reklamných materiáloch a rôznych písomnostiach.
Do Dizajn manuálu patria aj vizitky, hlavičkový papier, obálky, tlačoviny, emailové podpisy, prezentácie, vzhľad webstránky, komunikačných nosičov, kde sú pri každom prvku uvedené ich technické parametre. V rámci reklamných predmetov sa do Dizajn manuálu zahrňuje aj slogan, vizuály letákov, brožúr, foldrov – obalov, bannerov, billboardov, inzercií ako aj vizuálov potlače na autá, výklady, perá, tričká, čiapky, dáždniky, odevy a akékoľvek reklamné a darčekové predmety.
Ešte stále si myslíte, že Dizajn manuál nie je nič pre vás?
O autorovi...
Mgr. Helena Marciňáková
Kreatívna marketérka
O autorovi...
Mgr. Helena Marciňáková
Kreatívna marketérka
Milujem marketing! Som tu pre vás aby som vám pomohla vyriešiť vaše marketingové a reklamné otázky. „Vy viete čo predať, my vieme ako (sa) predať.“