Blog_banner_Leták

Aj vy zastávate názor, že tlačený leták je už staromódna záležitosť?

Online svet mal „ochrániť lesy“ a mal nadobro odľahčiť naše poštové schránky, zásuvky a kancelárie od zbytočných papierov. Je to ale naozaj tak?

Letáky sú stále v kurze. Ak by sme si spočítali, koľko ich mesačne dostaneme do našich schránok, mohli by sme ich spokojne rátať aj na kilá. Preto nie je pravda ak niekto tvrdí, že letáky alebo produktové listy už nie sú v móde. Pravdou nie je ani to, že ich je menej oproti minulosti, keď online svet nebol až tak rozbehnutý. Letákov a papiera je stále viac. Viac je aj informácií, tovarov, služieb, obchodov, plných košíkov, zhonu a aj viac peňazí.

booklet-448251_640

Leták – absolvent starej školy

Nielen v potravinovom priemysle sú letáky a produktové listy stále in. Neustále a intenzívne ich používajú aj rôzne iné firmy, predovšetkým také, ktoré sa venujú B2C biznisu – čiže sa venujú výmene tovarov a služieb od výrobcu alebo predávajúceho ku konečnému spotrebiteľovi alebo zákazníkovi.

Dnes máme našťastie viac spôsobov, ako môžeme získať alebo prilákať zákazníkov do nášho obchodu, e-shopu alebo jednoducho na našu stranu. Najbežnejším spôsobom sú onlineoffline nástroje. Online marketing sa venuje reklame a propagácii na internete a oproti offline marketingu je výhoda v tom, že môžeme konkrétne zacieliť na cieľovú skupinu zákazníkov. Dokonca môžeme získať okamžitú spätnú väzbu, a to návštevou stránky, kúpou alebo objednaním tovaru alebo služby v e-shope alebo okamžitou reakciou na otázku spokojnosti s firmou, značkou, produktom alebo komunikáciou.

Offline marketing je v tomto smere o čosi zložitejší spôsob reklamy. Dôvodom je jednosmerná komunikácia, ktorá je veľakrát bez spätnej odozvy. Cielenie je takisto ťažšie a nie vždy presné. Výhodou je, že offline reklama zasiahne ľudí, ktorí s online svetom málokedy alebo vôbec neprichádzajú do kontaktu. Sú aj takí, ktorí sú „online“, ale tradičný spôsob marketingovej komunikácie im viac vyhovuje.

Letak_Benard_HMarketing

Aký má byť kvalitný leták alebo produktový list?

Keď si odmyslíme technické parametre (papier, farebnosť, rozmer), kvalitný leták alebo produktový list by mal byť jednoduchý, prehľadný, nepreplnený textom, v príjemnej, elegantnej a pútavej grafike.

Texty v letáku by mali byť v prvom rade bez chýb. Mali by byť krátke, výstižné a veľavravné. Nie je dobré za každú cenu natlačiť všetko do jedného letáka len preto, že si myslíme, že každá informácia je dôležitá. Písmo by malo byť zvolené tak, aby bolo jednoducho čitateľné. V letáku je vhodné striedať tučné písmo s obyčajným, veľké, malé písmená a takisto aj farebné písmo.

Grafika firemného, produktového, akciového alebo informačného letáka by mala byť predovšetkým pútavá. Firemný leták a aj ostatné by určite mali obsahovať logo a celý leták by sa mal niesť vo firemných farbách. Produktový list by mal obsahovať obrázok produktu alebo viacerých produktov alebo služieb. Akciový leták by mal okrem loga a produktov obsahovať aj logá a značky daných produktov a cenu tovaru.

Ak potrebujete leták pre svoju firmu, produkt alebo službu, neváhajte a obráťte sa na nás. Nielenže vám ho vieme graficky navrhnúť, ale dodáme vám aj texty, ktoré upútajú pozornosť vašich zákazníkov.

O autorovi...

Mgr. Helena Marciňáková

Kreatívna marketérka

Milujem marketing! Som tu pre vás aby som vám pomohla vyriešiť vaše marketingové a reklamné otázky.
„Vy viete čo predať, my vieme ako (sa) predať.“

O autorovi...

Mgr. Helena Marciňáková

Kreatívna marketérka

Milujem marketing! Som tu pre vás aby som vám pomohla vyriešiť vaše marketingové a reklamné otázky.
„Vy viete čo predať, my vieme ako (sa) predať.“