HMarketing | All-in-one marketingová agentúra
  • Kto sme
  • Čo robíme
    • HMarketing na mieru
      • Jednorazový HMarketing
      • Dlhodobý HMarketing
      • Personálny HMarketing
    • HM Služby
      • HM Online
      • HM Print
      • HM Copywriting
      • HM Stratégie a Plány
      • Personálny HMarketing
      • Ostatné HM Služby
  • Blog pre každý žalúdok
  • Ovocie našej práce
  • Kontaktujte nás
Vyberte stranu

Dizajn manuál pre malú firmu! Prečo nie?

od Helena Marciňáková | feb 18, 2019 | Reklama & Grafický dizajn

Blog_banner_Dizajn-manuál-pre-malú-firmu

Máte už Dizajn manuál? Myslíte si, že to je niečo, čo nepotrebujete? Ste presvedčený o tom, že Dizajn manuál je potrebný iba pre veľké firmy a korporácie?

Nuž, radi by sme vás presvedčili o tom, že Dizajn manuál je dobrý naozaj pre každého – od živnostníka, cez malú firmu s pár zamestnancami, až po veľké nadnárodné spoločnosti.

dizajn manual_A

Čo je Dizajn manuál?

Viacerí si pod pojmom Dizajn manuál predstavia základný balík reklamných alebo propagačných materiálov, medzi ktoré patrí logo, vizitka, hlavičkový papier a ďalšie informačné materiály. Avšak celá podstata Dizajn manuálu nie je iba o týchto základných materiáloch.

Dizajn manuál je veľmi dôležitou súčasťou firemnej identity (alebo korporátnej – corporate identity). Firemná identita je súbor pravidiel, vďaka ktorým firma vystupuje navonok, a to tak vo vzťahu k zákazníkom, ako aj k jej zamestnancom, dodávateľom, ostatným partnerom a verejnosti.

Firemná identita zahŕňa celú koncepciu, myšlienku a smerovanie firmy. Jej súčasťou je komunikácia, firemná kultúra, vízia, ciele, misia, poslanie, ako aj motto, slogan a samotný dizajn. Celá firemná identita vytvára ucelený koncept – imidž firmy, s ktorým firma vystupuje vo vnútri a predovšetkým navonok.

Firemna identita_HMarketing

Dizajn manuál – jednotný vizuálny štýl

JVS – jednotný vizuálny štýl je graficky spracovaný vizuálny imidž firmy, teda jej tvár.

Základom každého Dizajn manuálu je logo – jeho technický popis, rôzne varianty jeho vyobrazenia, zakázané či farebné varianty, ochranná zóna, minimálna veľkosť, kompozícia a podobne.

Ďalším dôležitým prvkom je farebnosť – to znamená možnosti používaných farieb – v logu, písme, podkladoch atď. Neodmysliteľnou súčasťou sú typy písma – fonty, ktoré sa budú používať v reklamných materiáloch a rôznych písomnostiach.

vizitka_hmarketing_ruka

Do Dizajn manuálu patria aj vizitky, hlavičkový papier, obálky, tlačoviny, emailové podpisy, prezentácie, vzhľad webstránky, komunikačných nosičov, kde sú pri každom prvku uvedené ich technické parametre. V rámci reklamných predmetov sa do Dizajn manuálu zahrňuje aj slogan, vizuály letákov, brožúr, foldrov – obalov, bannerov, billboardov, inzercií ako aj vizuálov potlače na autá, výklady, perá, tričká, čiapky, dáždniky, odevy a akékoľvek reklamné a darčekové predmety.

Ešte stále si myslíte, že Dizajn manuál nie je nič pre vás?

Užitočné linky:

HM Print

Dizajn manuál – objednávka

Firemná identita. Občiansky preukaz podnikateľa

O autorovi...

Mgr. Helena Marciňáková

Kreatívna marketérka

Milujem marketing! Som tu pre vás aby som vám pomohla vyriešiť vaše marketingové a reklamné otázky. „Vy viete čo predať, my vieme ako (sa) predať.“
  • Facebook
  • X
  • LinkedIn

Užitočné linky:

HM Print

Dizajn manuál – objednávka

Firemná identita. Občiansky preukaz podnikateľa

O autorovi...

Mgr. Helena Marciňáková

Kreatívna marketérka

Milujem marketing! Som tu pre vás aby som vám pomohla vyriešiť vaše marketingové a reklamné otázky. „Vy viete čo predať, my vieme ako (sa) predať.“

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn

Kategórie

  • Online marketing & Web
  • Osobný marketing & HR
  • Písanie & Copywriting
  • Podnikanie & Zaujímavosti
  • Reklama & Grafický dizajn
  • Z každého rožka troška

Najnovšie blogy

  • Je Instagram viac in než Facebook?
  • LinkedIN – správna sieť na chytenie práce
  • Vy ešte nemáte profil Google Moja firma?
  • Marketingové služby – Vy viete čo predať, my vieme ako (sa) predať.
  • Google Plus zomrel. Nech žije Google!

Najčítanejšie

  • Je Instagram viac in než Facebook?
  • LinkedIN – správna sieť na chytenie práce
  • Vy ešte nemáte profil Google Moja firma?
  • Marketingové služby – Vy viete čo predať, my vieme ako (sa) predať.
  • Google Plus zomrel. Nech žije Google!
  • Facebook
  • X
  • RSS
© 2025 | HMarketing | Webdizajn: Helena Marciňáková | Všeobecné zásady ochrany osobných údajov
VÁŽIME SI VAŠE SÚKROMIE

Súbory cookies používame na zlepšenie vášho zážitku z prehliadania našej webstránky, na poskytovanie prispôsobených reklám alebo obsahu a analýzu našej návštevnosti. Kliknutím na tlačidlo „Prijať všetko“ súhlasíte s naším používaním súborov cookies.
PrispôsobiťOdmietnuťPRIJAŤ VŠETKO
Čítať viac
Nastavenie súborov cookies

Prispôsobte preferencie súhlasu súborov cookies

Táto webová stránka používa súbory cookies na zlepšenie vášho zážitku pri prechádzaní webom. Z nich sa vo vašom prehliadači ukladajú súbory cookies, ktoré sú kategorizované podľa potreby, pretože sú nevyhnutné pre fungovanie základných funkcií webovej stránky. Používame aj cookies tretích strán, ktoré nám pomáhajú analyzovať a pochopiť, ako používate túto webovú stránku. Tieto cookies budú uložené vo vašom prehliadači iba s vaším súhlasom. Máte tiež možnosť zrušiť tieto cookies. Zrušenie niektorých z týchto súborov cookies však môže ovplyvniť váš zážitok z prehliadania.
Nevyhnutné
Potrebné súbory cookies sú pre základné funkcie webových stránok zásadné a webové stránky bez nich nebudú fungovať zamýšľaným spôsobom. Tieto súbory cookies neukladajú žiadne osobné identifikačné údaje.
Výkonnostné
Výkonnostné cookies sa používajú na pochopenie a analýzu kľúčových indexov výkonnosti webových stránok, čo pomáha zlepšovať užívateľskú skúsenosť pre návštevníkov.
Funkčné
Funkčné súbory cookies pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.
Analytické
Analytické cookies sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webovou stránkou. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitých odchodov, zdroji návštevnosti a podobne.
Reklamné
Súbory cookies reklamy sa používajú na doručenie návštevníkom prispôsobených reklám na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu efektívnosti reklamnej kampane.
Ostatné
Ostatné nekategorizované súbory cookies sú tie, ktoré sa analyzujú a zatiaľ neboli zatriedené do kategórie.
ULOŽIŤ A PRIJAŤ