Áno, aj šaty, no predovšetkým logo robí podnikateľa…
Význam tohto známeho slovenského príslovia vám nemusíme dopodrobna vysvetľovať. Jej hlavnú myšlienku by sme v jednej vete mohli nazvať ako „posudzovanie podľa zovňajšku“. Tak ako sa obliekame, tak ľuďom vysielame signál o tom, akí sme, aká sme osobnosť, prípadne čo robíme. Na podnikateľa alebo firmu v tomto prípade funguje dvojaký meter. Oblečenie a samotný výzor reprezentuje podnikateľa alebo zástupcu firmy. Logo robí podnikateľa podnikateľom stále. Cez deň, v noci, online, offline, doma, v zahraničí a kdekoľvek sa pohne.
Logo sa s vami ťahá všade…
Firemné logo je nositeľom vizuálnej stránky vašej firmy. Je najdôležitejšou súčasťou firemnej identity, ktorú by mal mať každý podnikateľ, firma či značka produktu alebo služby. Logo je kožou, s ktorou idete na trh.
Umiestňujete ho na vizitky, letáky, plagáty, bannery, na web, sociálne siete a na všetky reklamné a informačné materiály. Vaše logo je nielen s vami, vo vašej firme a medzi vašimi zamestnancami, ale „premieľa“ sa aj medzi vašimi potenciálnymi a súčasnými zákazníkmi. Na základe vášho loga vás ostatní vedia rýchlo identifikovať a ak je vaše logo elegantné, štýlové a má príbeh, začne byť vnímané ako známe a obľúbené.
Nie je logo ako logo
Snahou každého podnikateľa by, okrem iného, mala byť dokonalá vizuálna stránka firmy. Ak si niekto myslí, že logo nepotrebuje, veľmi sa mýli. Logo robí podnikateľa dôveryhodnejším, rozhľadenejším a vyvoláva vo svojom okolí pozitívny dojem, ktorý predáva. Je znakom, ktorý vystihuje činnosť i celú podstatu podnikania.
Určite ste sa už stretli s mnohými logami, ktoré sa vám natrvalo vryli do pamäti. Sú to buď pekné logá alebo škaredé.
Medzi najikonickejšie logá na svete môžeme zaradiť Apple, Coca-Colu, Nike, Mercedes-Benz, McDonald’s, Google, Adidas a iné. Na Slovensku nemáme zostavený rebríček najobľúbenejších alebo najznámejších log. Magazín Forbes však zostavil v roku 2017 rebríček Top slovenských značiek. Medzi nimi sú najznámejšie logá Tatra Banka, Eset, Slovnaft, Matador a Zlatý Bažant.
Čo sa týka nevkusných log, tam je to o čosi ťažšie. To čo sa niekomu nepáči sa na druhej strane teší obľube. V tomto blogu nebudeme uvádzať logá s viaczmyslovým a vulgárnym významom ako to robia ostatní. Ukážeme vám tie, o ktorých si myslíme, že sú nadmieru nevkusné a neprofesionálne. Pozrite sa a posúďte sami.
Rovnako ako o rebríčku obľúbených slovenských log, ani o tých menej príťažlivých sa veľa nedozvieme. V konečnom dôsledku ani nechceme škodiť tým, ktorí sa pri tvorbe loga „sekli“ a ťahá sa s ním dodnes.
Aké logo je najlepšie?
Na túto otázku neexistuje presná odpoveď.
Jedno je však isté, ak chcete dať svojej firme alebo značke dobré logo, zverte ho profesionálovi. Je dobré, ak máte prvotnú myšlienku aký bude názov v logu a aký obrázok alebo farby má obsahovať. Tieto informácie vždy posuňte grafickému dizajnérovi, ktorý už má za sebou nejaké výsledky. Samozrejme, že môžete siahnuť aj po nováčikovi a uvidíte sami, ako nakreslí vaše myšlienky.
Pri vývoji logotypu dbajte na jeho vkusnosť, snažte sa ho mať jednoduché, výstižné, textovo krátke a farebne zladené. Nepresadzujte krikľavé farby alebo také, ktoré k sebe vôbec nepasujú. Ak neviete aké písmo (font) použijete, nechajte to na vášho grafika. Vyžadujte stále kreatívny a zodpovedný prístup, ktorý vám v konečnom dôsledku prinesie originalitu, eleganciu a sviežosť loga.
A nakoniec, vyžadujte od grafika všetky potrebné informácie a slovný popis loga a všetkých jeho častí, predovšetkým verzie v krivkách. Profesionálny grafik vám tieto materiály odovzdá aj bez vyžadovania. Technické parametre loga majú byť takisto súčasťou firemnej identity zhrnutej v Dizajn manuáli.
Logotyp – základ firemnej identity
Ak podnikáte a nemáte svoje vlastné logo, mali by ste si ho zaobstarať čo najskôr. Už včera bolo neskoro!
Vytvorte si svoju firemnú identitu hneď na začiatku vášho podnikania. Majte poruke váš vlastný dizajn manuál, ktorý ukáže ostatným, že nie ste hocijaký podnikateľ!
Hovorí sa, že zmena je život. V tomto blogu hovoríme, že logo robí podnikateľa. Čo hovoríte na zmiešanie týchto myšlienok do jednej?
Máte možnosť dať život vášmu logu alebo ak chcete zmeniť život vášho loga. K lepšiemu…
—
Už teraz sa tešíme na vaše zadanie. A vy sa môžete tešiť na vaše nové – svieže logo!
O autorovi...
Mgr. Helena Marciňáková
Kreatívna marketérka
Milujem marketing! Som tu pre vás aby som vám pomohla vyriešiť vaše marketingové a reklamné otázky.
„Vy viete čo predať, my vieme ako (sa) predať.“
O autorovi...
Mgr. Helena Marciňáková
Kreatívna marketérka
Milujem marketing! Som tu pre vás aby som vám pomohla vyriešiť vaše marketingové a reklamné otázky.
„Vy viete čo predať, my vieme ako (sa) predať.“