Je palec dole pre Facebook oprávnený?

Ak ste skalným používateľom tejto obľúbenej sociálnej siete, či už na súkromné alebo firemné účely, určite aj vám v poslednom čase lezie na nervy. Potom patríte k tým, ktorí palec dole pre Facebook naozaj schvaľujú. Alebo ste šťastlivec, ktorý si nevšimol žiadne zmeny? No poviem vám, máte naozaj šťastie – facebookovské!

Obrázok Denník N


Približne od septembra minulého roka u nás začal
Facebook blbnúť. A blbne doteraz. Hovorím to z vlastnej skúsenosti. Napríklad v minulom roku som pridala nejaký príspevok, zaplatila som si jeho propagáciu 2 eurá na deň a počas tohto jedného dňa príspevok zasiahol takmer tisíc ľudí plus takmer 80 interakcií. Vzhľadom na to, že rozpočet na túto reklamu nebol veľký, boli výsledky celkom uspokojivé. Koncom januára som zaplatila za jednodňový príspevok 15,00 eur a výsledok? Necelých 300 dosahov a 7 interakcií!

Takto by som vám mohla rozpísať ďalšie a ďalšie propagácie „nepodarených“ príspevkov, ktoré keď porovnám s januárom 2017 a januárom 2018 sú naozaj blbé. Zaslúžia si palec dole!

Čo si to s nami Facebook robí?

Odhliadnuc od štruktúry používateľa je toho veľa, čo nás vyrušuje alebo vzrušuje na našich nástenkách. Ide napríklad o zobrazovanie prvého príspevku dvakrát. Takže schválne, koľkí z vás si mysleli, že váš priateľ dal omylom nejakú fotku dvakrát za sebou? Spočiatku som si to myslela aj ja, že „niekto nevie nahodiť obyčajný príspevok“. Mýlila som sa! Ten niekto je náš starý dobrý kamarát „Ksichtová kniha“.

Zobrazenie nového príspevku dvakrát

 

Ďalšou neprehliadnuteľnou vecou, ktorú by sme chceli prehliadnuť sú staré príspevky, ktoré kedysi boli v timeline chronologicky usporiadané. Teraz v tom akurát máme miš-maš. Staršie príspevky sú poprepletané novými, novšími a najnovšími, takže musíme si dávať pozor a všímať si dátum uverejnenia príspevku. A to nehovorím o príspevkoch, ktoré sú obľúbené, majú viac lajkov alebo je pri nich nejaká diskusia. Tieto sú na nástenke zobrazované oveľa dlhšiu dobu ako v minulosti.

Zobrazenie starého príspevku medzi novými

 

Zobrazenie obľúbeného príspevku s interakciami medzi novými príspevkami

 

Ja ako súkromný i firemný používateľ som mala vo zvyku prejsť si, čo je na Facebooku nové. No po novom je to takmer nemožné. Naozaj sa musím prehrabávať v príspevkoch ako Popoluška, ktorá na rozdiel odo mňa má určite viac trpezlivosti. Viackrát sa mi stane, že to všetko zabalím, vypnem sa a odídem preč! A predstavte si, nie som sama. Aj ja som sa dostala do najnovších štatistík, podľa ktorých Facebook opúšťa stále viac a viac používateľov. Dokonca aj v neohrozenej Amerike.

Kam sa podel starý dobrý Facebook?

Zablúdil, odbočil, je v slepej uličke?
Možno ste sa niekedy stretli s tým, že ste na nejaký čas prišli o svojho priateľa. Možno sa oženil, odišiel do zahraničia, za prácou, odsťahoval sa, zišiel z očí, zišiel z mysle… Aj Facebook sa tak správa, akoby mal namierené niekam inam. Akoby si už povedal, že tu ho to nebaví, nezarobí toľko, že ide skúsiť šťastie inam.

Pravda je taká, že Facebook si nás vybral ako „vyvolený národ“. Spolu s niekoľkými malými, alebo menšími krajinami sme sa stali pokusným králikom, na ktorom sa testuje, skúša a inovuje všetko možné. Ono to má aj logiku. Predsa by nebolo rozumné testovať niečo na veľkom trhu. Avšak je potrebné brať na vedomie, že ľudia u nás Facebook používajú nielen na zábavu, ale viacerí sa prostredníctvom neho živia. Jeho testy a novinky mnohých stoja nemalé peniaze, niekedy sú to peniaze vyhodené do vzduchu a dôsledkom sú aj iné škody, ktoré by testovaním nevznikli.

Najhoršie na tom všetkom je to, že nikto sa nikam nevie dovolať, ak potrebuje nejakú pomoc. Používateľská alebo technická podpora u nás prakticky nefunguje. Dokonca sa stáva, že niektorým používateľom Facebook odstráni fanpage, a to bez udania akéhokoľvek dôvodu. Takže človek alebo firma, ktorá sa (niekedy roky) snaží vybudovať fanúšikovskú základňu príde o všetky svoje informácie, dáta, fotky a hlavne o svojich potenciálnych zákazníkov iba tak znenazdajky, bez povšimnutia a v zlomku sekundy. Naozaj blbé, opäť!

Dáme ešte Facebooku palec hore?

Osobne si myslím, že sa situácia postupne zlepší. Facebook predsa nechce prísť o svojich používateľov. O zdroj svojich príjmov. Facebook stále patrí medzi najpoužívanejšiu sociálnu sieť na svete. Aj na Slovensku je najpopulárnejší a podľa štatistík a vyhliadok to vyzerá tak, že ešte dlho bude.

Rovnako si myslím, že problémy, ktoré spôsobil na našom trhu sa bude snažiť odstrániť čím skôr. Stále má u nás základňu 2,5 miliónov používateľov, ktorí si bez Facebooku nevedia predstaviť ani jeden deň. Hlavným problémom pre nás zostáva podpora, ktorú by u nás mal čím skôr zabezpečiť.

Palec dole pre Facebook je dočasný. Snaha o zlepšenie a skoré odstránenie súčasných problémov začína byť viditeľná. Aspoň to tak uvádzajú niektoré médiá. Pokiaľ zmenu k lepšiemu nepocítime na vlastnej koži, budú to pre nás iba prázdne slová…

Podľa rôznych odborných diskusií sa Facebook snaží, okrem iného aj o to, aby „vyčistil“ svoju používateľskú základňu. Bude sa snažiť sprísniť podmienky používania a predovšetkým zabrániť hoaxom, teda nepravdivých informácií, ktoré sa Facebookom šíria veľmi rýchlo a vedia osloviť masu ľudí. Ďalším krokom je zabrániť terorizmu, šikane a akejkoľvek forme násilia nielen na Facebooku. Určite sú to dobré myšlienky a kroky, ktoré posunú túto super sociálnu sieť na vyšší level.

Dúfajme, že sa nám náš starý dobrý Facebook vráti, keď nie taký ako predtým, tak ešte lepší a coolovejší!
Aby sme mu všetci mohli dať opäť palec hore.

Podnikáte a ešte namáte vlastnú stránku na Facebooku?

Nebojte sa zmien a vytvorte si ju ešte dnes!
Ak sa v tom nevyznáte pomôžeme vám ju založiť a spravovať. Stačí si vybrať službu HM Online | Sociálne siete alebo si ju môžete objednať hneď TU a teraz!

O autorovi...

Mgr. Helena Marciňáková

Kreatívna marketérka

Milujem marketing! Som tu pre vás aby som vám pomohla vyriešiť vaše marketingové a reklamné otázky.
„Vy viete čo predať, my vieme ako (sa) predať.“

O autorovi...

Mgr. Helena Marciňáková

Kreatívna marketérka

Milujem marketing! Som tu pre vás aby som vám pomohla vyriešiť vaše marketingové a reklamné otázky.
„Vy viete čo predať, my vieme ako (sa) predať.“