Blog_banner_Najlepsia reklama tohto roka

Ešte sme len na konci februára, no najlepšia reklama tohto roka už je známa.

Aspoň u nás doma, na Slovensku…

V nedeľu, 25. februára 2018 sa skončili Zimné olympijské hry v kórejskom Pjongčangu. Tento naozaj výnimočný športový sviatok sa niesol v duchu motta „Mier v pohybe“ a bol popretkávaný rôznymi „čudnými“ udalosťami alebo aktmi. Napríklad „marketingovým ťahom“ Južnej a Severnej Kórey, ktoré bratsky súťažili pod jednou vlajkou. Ďalším nezodpovedaným otáznikom bol štart Olympijských športovcov z Ruska, alebo lepšie povedané zákaz štartu ruských športovcov, ktorí s dopingovou aférou nemajú nič spoločné. Isté je, že najlepšia reklama tohto roka sa ukázala počas 23. zimných olympijských hier.

Ag+Ag+Au=AK_Hmarketing

 

S Ruskom, či chceme alebo nechceme, súvisí náš úžasný výsledok na zimnej olympiáde. Najlepšia reklama tohto roka je NAŠA biatlonistka Anastasia Kuzminová, ktorá pre naše Slovensko vybojovala 3 prekrásne medaily – zlatú a dve strieborné. Okrem toho sa spolupodieľala aj na ďalšom skvelom výsledku – ženskej štafete, kde sme sa umiestnili na výbornom piatom mieste. V biatlone nás potešila aj Paulína Fialková, ktorá vo vytrvalostných pretekoch takmer vyhrala medailu, ale nakoniec sa tešila  peknému  piatemu  miestu.  Ďalšou  peknou  reklamou  je  lyžiarka  Petra  Vlhová,  ktorá  v alpskej kombinácia skončila piata a dosiahla svoj najlepší výsledok na olympiáde. Nedá mi nespomenúť našu lyžiarsku legendu, vlajkonosičku a ženu s obrovským srdcom – Veroniku Velez-Zuzulovú, ktorá sa obdivuhodným spôsobom, po ťažkom zranení vrátila na olympijský svah, aby na ňom ukončila svoju úžasnú kariéru. Veronika sa nikdy nebála pomenovať veci pravým menom, bojovala čo jej sily stačili nielen so svojimi súperkami, ale aj s nie veľmi podareným systémom v našom športe.

Najlepšia reklama stojí veľa – všetkého…

V tomto blogu sa nechcem hrať na športového redaktora, ktorý súhrnne hodnotí naše pôsobenie spod piatich kruhov. Avšak z pohľadu aktívneho diváka a fanúšika si to teraz a na tomto mieste môžem dovoliť…

Šport  je  podľa  mňa  jedným  z  najlepším spôsobom na propagáciu, či už seba, krajiny, značky,  firmy  alebo  čohokoľvek a kohokoľvek iného. Niekto si možno povie: „koľko málo stačí, aby o nás niekto vedel…“ A veruže nestačí, a už vôbec nie málo.

28238771_1775160235862613_5243741322356160132_oZdroj: sport.aktuality.sk

Iba naši športovci, ich tím a rodina najlepšie vedia, koľko veľa toho musia vydrieť pre „pár minút slávy“, ktorý my vidíme iba v telke. My, ktorí sedíme doma pred televízorom o tom všetkom nemáme ani poňatia (a ani ja nemám). Iba ak sa darí, bijeme sa do pŕs, fandíme, postujeme na Facebooku, velebíme šport a sme hrdí na našu vlasť ako nikto iný. A ak príde neúspech, nevystrieľané terče, 13. miesta, nevydarený slalom a hlavne prehry na ľade, vtedy sme my obývačkari alebo krčmári majstrami sveta, niekoľkonásobnými olympionikmi, rozhodcami, trénermi, analytikmi a všetkým možným len nie hrdými Slovákmi.

Dobré meno robia dobrí ľudia

Myslím si, že iba naozaj dobrí ľudia vedia to, čo robia, robiť najlepšie. A spoločným menovateľom k dosiahnutiu dobrých výsledkov je pokora, cieľavedomosť a obeta. Pokora vie vyformovať osobnosť tak, že pri úspechu nespyšnie a pri neúspechu neupadne do malomyseľnosti. Cieľavedomosť buduje zdravé sebavedomie, bez ktorého by nebolo možné dosahovať určené ciele a stúpať nahor. No a obeta znamená investovať čas, peniaze, osobný a rodinný život do aktivít, pre ktoré chceme dobré meno dosiahnuť.

28070502_1772184692826834_3169618525792253923_o

Zdroj: https://www.facebook.com/slovenskyolympijskytim

Nielen pri športe, ale pri každej činnosti, práci a náplni nášho života by sme sa mali riadiť týmito značkami. Avšak tie sa veľakrát nedajú naučiť, ale musia sa naozaj žiť a dokazovať.

Schopnosti, vedomosti, skúsenosti, drina, pokora, cieľavedomosť a obeta sú nevyhnutné aj pri tvorbe reklamy a marketingu. Najlepším príkladom pre nás môžu byť naši športovci. Nie tí zahraniční, ktorí majú oveľa, oveľa lepšie podmienky ako my. Naši borci nemajú na ružiach ustlané, trápia sa, pretĺkajú, bojujú so systémom, doslova žobrú peniaze a vhodné podmienky.

Akonáhle príde úspech, všetci tí, ktorí na nich stále kašlú, zrazu využijú šancu na zviditeľnenie sa a tvária sa ako ich najväčší fanúšikovia a podporovatelia. Títo nevďačníci si dokonca začnú pripisovať cudzí úspech na svoj účet a keď humbuk pominie, všetko sa vráti do starých koľají. Na našich hrdinov všetci zabudnú. Ich mená sa oprášia akurát pri nových dobrých výsledkoch a kolobeh sa bude znova a znova opakovať.

Aj keď nie každý má talent na takúto reprezentáciu Slovenska, každý má nadanie na niečo iné. Reprezentovať môžeme seba, svoju rodinu, školu, svoje zamestnanie, prácu, názory a hodnoty. Počas toho sa stretneme s nezáujmom, neúspechom, s pádmi a vtedy budeme outsidermi. No prídu aj chvíle, kedy zažiarime a ukážeme svetu, že nie sme až takí ničomníci a dokážeme viac, než si druhí myslia. Dávajme si však pozor na to, s kým budeme zdieľať náš úspech. Nedovoľme nekompetentným, aby zlízali smotanu, ktorá im nepatrí!

27657006_1763699010342069_3697437089526191351_n

Zdroj: https://www.facebook.com/slovenskyolympijskytim

Tento článok je venovaný všetkým športovcom, predovšetkým tým, ktorí reprezentovali Slovensko na ZOH 2018, a to bez ohľadu na výsledky. Bodaj by sme dosiahli aspoň percento z toho, čo vy…!
Ďakujem!
Váš verný fanúšik – v dobrom aj v zlom ?

O autorovi...

Mgr. Helena Marciňáková

Kreatívna marketérka

Milujem marketing! Som tu pre vás aby som vám pomohla vyriešiť vaše marketingové a reklamné otázky.
„Vy viete čo predať, my vieme ako (sa) predať.“

O autorovi...

Mgr. Helena Marciňáková

Kreatívna marketérka

Milujem marketing! Som tu pre vás aby som vám pomohla vyriešiť vaše marketingové a reklamné otázky.
„Vy viete čo predať, my vieme ako (sa) predať.“