Blog_banner_Vizitka

Používate ešte vizitky?
Sú podľa vás potrebné?
Majú ešte nejaký zmysel, keď je všetko na internete?

Aj na tieto otázky si musíte odpovedať sami, no pomôžeme vám ak váhate nad tým, či je vizitka ešte v móde alebo zapadá (alebo zapadla) prachom.

Kedysi to bola neskutočná pecka! Začali ste podnikať a ako prvé ste si možno dali vyrobiť vizitky. Možno ste ešte nemali ani logo ani stratégiu a ani živnosť, ale vizitky už boli v tlačiarni. To isté bolo (niekde aj je) v zamestnaní. Len čo ste podpísali pracovnú zmluvu, prvá z požiadaviek zo strany zamestnávateľa bola tlač vizitiek.

A veď čo je na tom, keď sa váš biznis dal voľakedy propagovať len takýmto spôsobom alebo nanajvýš nejakým plagátikom, letákom alebo reklamnou tabuľou? Potom do toho prišiel internet a čo myslíte, prestali ľudia naďalej používať vizitky? Nahradili podľa vás tučné vizitkáre informácie o vás, ktoré sú dostupné na internete?

hmarketing_vizitka

 

Vizitka po novom

V súčasnosti žijeme vo svete technológií a internetu a bla, bla, bla… Koľkokrát ste už počuli tú otravnú vetu alebo časť z nej. Áno je pravda, že v tom svete žijeme a snažíme sa podľa neho riadiť, žiť v ňom, ba dokonca len prežívať. To isté by sme mohli povedať aj o vizitkách. O tých klasických papierových, tlačených kartičkách, ktoré sa nám povaľujú kade-tade alebo ich máme ako správni Monkovia pekne uložené v elegantných puzdrách.

Vizitky sa ľuďom, zákazníkom a hektickej dobe prispôsobujú. Niekto ich má len preto, aby ich mal a nič viac. Sú však takí, ktorí sa bez nich nepohnú ani na krok. No a čo online vizitky? Načo tlačiť papieriky, keď je všetko pekne krásne na internete?

Na západe a sčasti aj u nás je fenoménom vizitka na Facebooku alebo na LinkedIn-e, ktorú si jednoducho pozrieme a prelistujeme na smartfóne alebo tablete. Výhodou týchto online vizitiek je to, že ich môžeme kedykoľvek aktualizovať. Firmy dnes zamestnávajú ľudí, ktorí v nich nepracujú celý život. Fluktuácia alebo zmena údajov je oveľa častejšia a preto je update týchto informácií jednoduchší, ekonomickejší a pohodlnejší. No a ďalším benefitom je, že ich máme pri sebe stále. Stačí si ju pohľadať v smartfóne, tablete alebo počítači.

facebook+linkedin_hmarketing

 

Prežije firemná vizitka?

Ak by sme však pozreli na situáciu reálnymi očami zistili by sme, že klasické tlačené vizitky u nás nezomreli a používajú sa stále. Používajú ich zamestnanci, obchodní zástupcovia, podnikatelia, verejne činné osoby, umelci a dokonca aj nezamestnaní. Poslední z menovaných využívajú tento spôsob na rýchlejšie nájdenie práce, na ktorej sú základné informácie a cesta k online životopisu alebo motivačnému listu.

Ak niekto tvrdí, že používanie vizitiek je zastaralý spôsob má pravdu, ale nie úplnú. Je to tak päťdesiat na päťdesiat. Vždy sa nájde niekto „zo starej školy“, ktorý si vizitku vypýta a odloží si ju. Potom sú takí, ktorí si ich vypýtajú a následne zahodia. No a tí, ktorí ich nechcú ani nevyužívajú ich jednoducho považujú za prežitok, lebo si ich vedia dohľadať online.

Mať pekné a moderné vizitky je určite dobrá vec, no takisto sa nič nestane, ak ich mať nebudete. Kto chce a vie, ten si vás nájde nech ste kdekoľvek.

vizitka_hmarketing_ruka

 

O tom, ako má vyzerať štýlová vizitka a aké informácie má obsahovať si povieme inokedy.

O autorovi...

Mgr. Helena Marciňáková

Kreatívna marketérka

Milujem marketing! Som tu pre vás aby som vám pomohla vyriešiť vaše marketingové a reklamné otázky.
„Vy viete čo predať, my vieme ako (sa) predať.“

O autorovi...

Mgr. Helena Marciňáková

Kreatívna marketérka

Milujem marketing! Som tu pre vás aby som vám pomohla vyriešiť vaše marketingové a reklamné otázky.
„Vy viete čo predať, my vieme ako (sa) predať.“