Blog_banner_Twitter - áno alebo nie

Oplatí sa používať Twitter – áno alebo nie?

Či už podnikáte alebo ste obyčajný smrteľník, ktorý sa do sociálnych sietí zaplietol, určite ste sa stretli s otázkou čo so sociálnou sieťou Twitter – áno alebo nie? Používať ju alebo nepoužívať? Prinesú vám twíty výsledky alebo je to zbytočné plytvanie časom?

Twitter_Social media

Dvanásť do tucta

Twitter sa narodil v roku 2006 v americkom San Franciscu. Je to dvanásťročný puberťák, ktorý bol svojho času najvážnejším konkurentom Facebooku. Počas svojej existencie si prešiel niekoľkými zmenami ale predovšetkým aj viacerými úspechmi, z ktorých ťaží dodnes.

Twitter je sociálna sieť, ktorá sa na svete teší mimoriadnej obľube. V posledných rokoch ho jednoznačne valcuje Facebook avšak používatelia, ktorí si naňho zvykli sú mu verní stále. Twitter v súčasnosti patrí medzi 12 najpoužívanejších sociálnych sietí na svete:

Twitter – malý kamoš Slovákov

Ak máte vytvorený účet na Twittri a aspoň raz za mesiac niečo twítnete, patríte medzi 12 percent Slovákov, ktorí používajú túto sieť. Menšinová slovenská partia, čiže iba 3 percentá používateľov používa Twitter každý deň.

socialne siete 2

Prečo je Twitter na Slovensku tak málo obľúbený?
Hlavným dôvodom je pravdepodobne to, že väčšina Slovákov Twitter vôbec nepozná. Zaujímavé je, že v televízii alebo rádiu často počúvame ako napríklad americký prezident Donald Trump alebo Barack Obama, či pápež František každý deň „vešajú“ na svoj Twitter hocijaké novinky. O úplnej vedomosti o Twittri tak nemôžeme hovoriť, pretože ich twíty sa tešia mimoriadnej obľube nielen vo svete, ale aj u nás.

Na západe a hlavne v USA je Twitter naozaj fenoménom. Takmer  každý  politik,  spevák,  herec,  športovec,  novinár  a iné známe osobnosti majú aktívny účet na Twittri. U nás je toto veľmi ojedinelá záležitosť. Slovenské „celebrity“ využívajú na svoju propagáciu predovšetkým Facebook. Do popredia sa pomaly tlačí aj Instagram.

Ďalším dôvodom, prečo je u nás Twitter „nezaujímavý“ je, že takmer všetci na ňom postujú svoje príspevky v angličtine. Niežeby sme my Slováci nevedeli anglicky, tento nezáujem má veľa spoločného s lenivosťou čítať alebo písať v cudzom jazyku.

Firemný účet na Twittri – dobrý nápad!

Teraz obráťme opačnú stranu mince a pozrime sa na firmy a podnikateľov. Myslíte si, že je dobré ak vás vaši potenciálni zákazníci nájdu aj na Twittri? A prečo by aj mali? Nestačí Facebook?

Pri najmenšom ak podnikáte a chcete preraziť aj na zahraničné trhy, mali by ste poriadne zvážiť, či je pre vás účet na Twittri dôležitý. Zamysleli ste sa nad tým, že na tejto sociálnej sieti máte množstvo potenciálnych zákazníkov, ktorí o vás nevedia a možno by sa o vás dozvedeli prostredníctvom tejto sociálnej siete?

HMarketing_Twitter

 

Ak sú vašou cieľovou skupinou mladší ľudia, s vyšším vzdelaním, z lepšie situovaných sociálnych pomerov a s vyšším príjmom, potom je pre vás Twitter jednou z možností, o ktorej musíte minimálne začať premýšľať a maximálne začať na nej aj aktívne pracovať.

Twitter nie je extrémne drahá záležitosť. Ak  ho  chcete  založiť  a  spravovať  sami,  nebude  vás  stáť  nič – iba  váš  čas a kreativitu. Ak však potrebujete profesionálny účet pre vašu firmu, produkt alebo službu, mali by ste siahnuť po profesionálovi, ktorý vám túto stránku založí, graficky vyladí a textovo naplní. Takisto je dôležité „kŕmiť“ Twitter každý deň, aby ste sa dostali do povedomia a získali na vašu stranu svojich sledovateľov. Ak by ste na to sami nestačili, môžete  využiť  našu  službu  HM  Online – Sociálne  siete,  ktorá  vám  komplexne  zastreší  váš  účet  na  Twittri  nielen v slovenskom, ale aj v anglickom či talianskom jazyku.

Držíme vám palce pri rozhodení ďalších sietí!

Sledujte nas na Twittri

O autorovi...

Mgr. Helena Marciňáková

Kreatívna marketérka

Milujem marketing! Som tu pre vás aby som vám pomohla vyriešiť vaše marketingové a reklamné otázky.
„Vy viete čo predať, my vieme ako (sa) predať.“

O autorovi...

Mgr. Helena Marciňáková

Kreatívna marketérka

Milujem marketing! Som tu pre vás aby som vám pomohla vyriešiť vaše marketingové a reklamné otázky.
„Vy viete čo predať, my vieme ako (sa) predať.“