Reklama-na-kope.png

Stará dobrá reklama na jednej kope…

Time Square
Miesto, kde sa to hemží samými reklamami. Miesto, ktoré sa páči nejednému marketérovi. Miesto, ktoré by chcelo navštíviť množstvo ľudí.

Keď si však vezmeme do ruky rôzne marketingové príručky, dočítame sa, že miesta preplnené rôznymi reklamami, billboardmi a svetielkujúcimi bannermi, sú prevažne neúčinné.

Stalo sa to aj mne, hoci som marketérka.
Na chvíľu som sa v tom obrovskom dave zastavila a zamyslela som sa, čo to tu vlastne je? A čo to tu vlastne každý pozoruje? Spoločným menovateľom je určite fotka, s ktorou sa každý pochválil na Facebooku alebo doma či v práci. Aj ja som to tak urobila a pochválila som sa 🙂
Turisti obvykle prídu na Time Square, vyfotia si všetky blikajúce reklamy, počkajú si, kým z niektorých kútikov vyskočí Coca-Cola či McDonald a idú ďalej po svojom…

Time-Square_1.jpg

Ja, spočiatku americký „hejter“, nakoľko inklinujem viac k historickým pamiatkam než k modernej architektúre, som tieto miesta prechádzala síce s údivom, ale stále s pocitom, že OK, prišla som, videla som, odchádzam… Celý New York mi prišiel ako jedna veľká betónová džungľa s umelým zeleným parčíkom v strede. Ale Time Square do toho celého zapadal inak ako ostatné „pamiatky“. On tam jednoducho patrí už z princípu. Aj  keď  málokto  (vrátane  mňa)  chápe,  načo a prečo to tam všetko je, je to čarovné, pekné…a neefektívne 🙂

Gýč, ktorý sa páči…

Time-Square_2.jpgSnáď jediné miesto na zemeguli, kde to takto môže ostať  naveky  aj s celým tým gýčom a neefektívnosťou. Lenže prečo aj my máme Time Square hocikde na Slovensku?
Prečo máme aj my miesta v mestách aj mimo nich, ktoré sú „nabúchané“ reklamami, ktoré aj tak nikto nečíta?
Často sa pýtam aj na otázku, prečo niektorí zaplavia napríklad billboard dlhými vetami, ktoré sú sotva viditeľné z metrovej vzdialenosti, nie ešte z cesty?

Odpovedať by na to mohli reklamky, ktoré také niečo navrhli, vytlačili a vycapili vonku alebo samotní zadávatelia, ktorí si myslia, že keď všetko napíšu, čo chcú, že to prinesie úžitok.
Podľa mňa totálna blbosť.  A určite  aj pre mnohých iných. No predsa stále dookola sa stretávame s tým, že takéto  litánie v grafickej podobe vidíme požehnane.

Menej je niekedy viac a mali by sme sa to naučiť. A to nielen my, ktorí sa pohybujeme v marketingovej brandži, ale aj tí, ktorí sa rozhodnú naše služby využiť.

Nemáme sa predsa zo všetkých síl usilovať o to, aby bola vaša reklama efektívna?

A ak ešte stále niekto nechápe prečo je marketing taký dôležitý, je tu niekto, kto mu to všetko jednoducho vysvetlí. Je ním Stuart H. Britt, ktorý hovorí:
„Podnikať bez reklamy je ako žmurkať na dievča v tme. Vy viete čo robíte, ale nikto iný nie.“

O autorovi...

Mgr. Helena Marciňáková

Kreatívna marketérka

Milujem marketing! Som tu pre vás aby som vám pomohla vyriešiť vaše marketingové a reklamné otázky.
„Vy viete čo predať, my vieme ako (sa) predať.“

O autorovi...

Mgr. Helena Marciňáková

Kreatívna marketérka

Milujem marketing! Som tu pre vás aby som vám pomohla vyriešiť vaše marketingové a reklamné otázky.
„Vy viete čo predať, my vieme ako (sa) predať.“