Hovorí sa, že menej je niekedy viac…

Ja som však presvedčená, že menej je vždy viac!
Už nejaký ten piatok sa pohybujem v marketingových vodách a často sa sama seba pýtam, a určite aj mnohí marketéri (keď nie všetci): Prečo zadávatelia reklamy chcú natlačiť všetky (podľa nich) najdôležitejšie informácie do jedného reklamného pútača? Vyberiem, napríklad do bannera?

httpsworldwideinterweb.comworst-billboard-ads-ever-photos_1

Zdroj: https://worldwideinterweb.com/worst-billboard-ads-ever-photos/

Nie je predsa umením marketéra hlavne copywritera strčiť všetky informácie do štyroch až piatich slov?

Keď sa to podarí, copywriter je šťastný. No na druhej strane sa nájde veľmi veeeľa zadávateľov, ktorí stále dookola niečo dopĺňajú. Až je napokon z pôvodného diela prepchatý pútač, ktorý si sotva niekto všimne. Všetky informácie začínajú byť dezinformáciami. Všetko to, čo by malo ľudí upútať je preč. Všetko to, čo chcel „básnik říci“ je nezáujem. Nič. Koniec. Nula bodov…

Copywriter by logicky mal byť spokojný. Veď zadávateľ zaplatil, ideme ďalej…
Čo však s našim výsledkom? Prináša to, prečo sme chceli takýto pútač vytvoriť? Alebo je to jedno a mechanicky iba robíme svoju robotu preto aby sme ju robili a aby sme si dali fajočku, že sme niečo urobili?

Možno sa pýtam zbytočné otázky, aspoň čo sa marketérov a copywriterov týka. Ale som presvedčená, že sa určite nepýtam do vetra, ak myslím na „myslenie“ zadávateľov, a to ešte nehovorím o grafike, farbách a fontoch, ktoré niektorí silou-mocou chcú mať na svojich reklamných materiáloch…

Hovorím za seba, že sa mi takéto „práce“ robiť nechce. Nielenže ma stoja kopec času, úsilia a peňazí. Najhoršie je na tom to, že ak sa mi výsledok nepáči a nie som s ním v prvom rade spokojná ja, nemôžem sa za daný výtvor podpísať. Alebo možno môžem, ale len so zaťatými zubami.

httpswww.quora.comWhat-is-the-worst-link-you-found-on-a-Billboard

Zdroj: https://worldwideinterweb.com/worst-billboard-ads-ever-photos/

Ako teda nepreplniť reklamný pútač?

Počúvajte copywritera. Počúvajte grafika. Počúvajte marketéra. Hlavne takého, ktorý vám vie ukázať čo má za sebou. Čo a pre koho urobil a napísal. Pýtajte si referencie a portfólio. Pýtajte sa za čo zaplatíte, ak si objednáte ich služby.
Dajte na rady profesionála, ktorý vie z hrby informácií vykúzliť jednoduchú, originálnu, pútavú a neprvoplánovú vetu alebo headline. Dajte na rady profesionála, ktorý pre vás urobí štýlové a vkusné grafické návrhy. Dajte na rady profesionála, ktorého naozaj zaujíma váš prospech, ktorému skutočne záleží na vašom zviditeľnení a vyniknutí oproti ostatným. A to všetko v rozumnom pomere cena – kvalita.

httpsworldwideinterweb.comworst-billboard-ads-ever-photos_2

Zdroj: https://www.quora.com/What-is-the-worst-link-you-found-on-a-Billboard

Prajem si, aby zadávatelia naozaj pochopili čo chcú, prečo to chcú a čo tým chcú dosiahnuť. Keď nie všetci,  tak  aspoň  tí,  s ktorými spolupracujem alebo budem spolupracovať. Ide mi o to, aby pochopili prácu –  kreatívnu  prácu  marketérov a copywriterov, ktorú nevie a ani nemôže vedieť každý, pretože je jedinečná a je daná…

Keby som potrebovala dom, objednala by som si murára, nech mi ho postaví. Keby som chcela posteľ, zavolám si stolára, nech mi ju vyrobí. Keď niekto potrebuje banner, nech si objedná profesionála, ktorý v prvom rade vie čo robí a robí to tak, aby to malo význam a aby to vyzeralo dobre.
Teda tak, aby zadávateľ mohol každému pochváliť, kto sa mu stará o marketing a reklamu a tak, aby ten, kto mu robí marketing a reklamu, aby sa nehanbil pod ňu podpísať.

PS: Do Blogu som schválne pridala ilustračné obrázky zo zahraničia. Ich majitelia sú na kritiku zvyknutí ?

O autorovi...

Mgr. Helena Marciňáková

Kreatívna marketérka

Milujem marketing! Som tu pre vás aby som vám pomohla vyriešiť vaše marketingové a reklamné otázky.
„Vy viete čo predať, my vieme ako (sa) predať.“

O autorovi...

Mgr. Helena Marciňáková

Kreatívna marketérka

Milujem marketing! Som tu pre vás aby som vám pomohla vyriešiť vaše marketingové a reklamné otázky.
„Vy viete čo predať, my vieme ako (sa) predať.“