Ak podnikáte alebo sa zahrávate s myšlienkou, že podnikať začnete, určite uvažujete nad tým, čo s marketingom. A ak ste náhodou o marketingu neuvažovali, určite by ste mali. Na výber máte dve možnosti, vlastné – interné marketingové oddelenie alebo outsourcing marketingových služieb, teda Externý marketing. Alebo možno patríte k tým, ktorí si myslia, že marketing pri svojom podnikaní nepotrebuje. No a v takomto prípade budete najskôr dobrodruh, ktorý sa skôr či neskôr ocitne na opustenom ostrove, na ktorý vás pošle vaša konkurencia.
Marketing a reklama sú pre podnikateľa nevyhnutnosťou a je dôležité vnímať ich v pozitívnom svetle. Reklama nie je zlá, pokiaľ je založená na pravde. Marketing nie je len prilákanie alebo podvod, ale je to nástroj na zviditeľnenie, bez ktorého sa dnes iba ťažko podniká. Marketing to nie sú iba náklady, ale cesta, ktorá je dlhá, áno aj finančne a ideovo náročná, ale na jej konci je vždy nejaký výsledok, ktorý vám otvorí dvere k novým možnostiam.
Dlhodobým trendom je šetrenie nákladov a maximalizovanie zisku. No ak budete šetriť na reklame a marketingu, zisk maximalizujete len ťažko a veľmi pomaly. Návod ako skĺbiť obidva faktory má meno Externý marketing, čiže využitie služieb externého marketingového pracovníka alebo špecialistu. Ak stále váhate nad takýmito službami, možno vám pomôže týchto 5 dôvodov, prečo je externý marketing pre vás najlepšou voľbou:
1. Full servis s možnosťou výberu
2. Nižšie náklady s vyššou efektivitou
Externý marketing je outsourcing marketingových služieb, vďaka ktorému nebudete musieť živiť vlastné marketingové oddelenie vo vlastnej firme. Ušetríte predovšetkým na personálnych nákladoch (odvody, dane, zamestnanecké prémie a podobne) a takisto sa vyhnete aj rôznym prevádzkovým výdavkom na vedenie kancelárie.
3. Viac času s vyššou produktivitou
Svoj drahocenný čas, ktorý by ste „zabili“ hľadaním interného zamestnanca, jeho zaškolením, neustálej kontroly, delegovaním a hodnotením môžete využiť oveľa efektívnejšie na vlastné aktivity. Externá marketingová firma sa komplexne a dlhodobo postará o vaše marketingové záležitosti a podľa dohody vám dodá výsledok aj s ďalšími návrhmi na zlepšenie.
4. Profesionalita so skúsenosťami
Profesionalita a zodpovednosť je zárukou každej dobrej reklamnej agentúry alebo jej pracovníka. Dôkazom sú ich skúsenosti, používanie rôznych metód, taktík a nástrojov, ktoré využívajú aj pre iných klientov. Výsledkom profesionálnej práce sú merateľné výsledky a referencie a odporúčania od spokojných klientov.
5. Kreativita s výsledkami
Alfou a Omegou pri realizácii marketingových aktivít je bezpochyby kreativita. Bez nej nemožno očakávať pozitívne výsledky. Je preto dôležité, aby ste si vybrali partnera, ktorý vám bude schopný navrhnúť a realizovať vašu marketingovú stratégiu tak, aby ste sa mohli odlíšiť od svojej konkurencie a aby ste boli viditeľný pre všetkých vašich zákazníkov.
O autorovi...
Mgr. Helena Marciňáková
Kreatívna marketérka
Milujem marketing! Som tu pre vás aby som vám pomohla vyriešiť vaše marketingové a reklamné otázky.
„Vy viete čo predať, my vieme ako (sa) predať.“
O autorovi...
Mgr. Helena Marciňáková
Kreatívna marketérka
Milujem marketing! Som tu pre vás aby som vám pomohla vyriešiť vaše marketingové a reklamné otázky.
„Vy viete čo predať, my vieme ako (sa) predať.“