Počuli ste už niekedy o sociálnej sieti LinkedIn?
Nejde ani tak o typickú sociálnu sieť, kde vkuse postujete svoje fotky v zrkadle, kúpeľni alebo napríklad ťažké zábery z výletu. LinkedIn je profesionálna, alebo skôr profesijná sieť, ktorá zgrupuje ľudí z celého sveta, za účelom zviditeľnenia svojho pracovného statusu.
Okrem iného ponúka možnosť propagovať aj svoju firmu, produkt alebo službu. Možno sa pýtate, či nestačí iba Facebook, no odpoveď na túto otázku si musíte položiť sami. Ak ale hľadáte budúceho partnera alebo zamestnanca, bude to pre vás jedinečné miesto na prezentáciu.
Firemný profil
Osobný profil
Na čo vám bude LinkedIn?
V súčasnosti používa túto profesionálnu sociálnu sieť viac ako 500 miliónov ľudí na celom svete, z toho aktívnych je 106 miliónov mesačne a väčšina z nich, až 70 % nie je z USA. Denne ho používa takmer 200 miliónov ľudí. Až 3 milióny ľudí zdieľajú obsah týždenne a príspevky majú oproti iným sociálnym sieťam až 21-krát viac pozretí. Je dostupný v 24 jazykoch okrem slovenčiny. Používať sa dá v českom jazyku.
Zaujímavosťou zo zákulisia tejto profesnej siete je hlavne to, že až 41 % milionárov používa túto sieť a priemerný CEO, čiže výkonný riaditeľ má okolo 930 spojení, čiže priateľov. Pomer používateľov je 57 % mužov a 43 % žien. Odpoveď na otázku „Prečo LinkedIn?“ nám zodpovie jeden zaujímavý údaj – až 92 % B2B marketérov (vzťah medzi dvoma obchodnými stranami) používa túto sieť.
Na Slovensku ju používa vyše 100 tisíc ľudí. Pre porovnanie, na najobľúbenejšom Facebooku existuje v súčasnosti 2,5 milióna slovenských používateľov. Z tohto pohľadu, je sieť LinkedIn iba malou „sieťkou“, do ktorej sa chytá málo rýb. Avšak o to, sú tie ryby kvalitnejšie, ak sa pozrieme na kariéru a profesijný život.
Čo s LinkedIn-om môžeme robiť?
Na tejto sieti si môžete založiť osobný kariérny profil, ktorým si vlastne vytvoríte aj svoj vlastný životopis. Ak ste podnikateľ, môžete si tu založiť aj profesijnú stránku vašej firmy.
Do svojej siete si môžete chytať „ryby“ od výmyslu sveta. To znamená, že môžete sledovať človeka, ktorý sa vám profesijne páči, alebo ktorého si vytypujete ako vášho budúceho spolupracovníka, obchodného partnera alebo zamestnanca. Sledovať môžete aj jednotlivé firmy.
Ak hľadáte alebo ponúkate prácu, môžete si na tejto stránke vytvoriť „inzerát“, teda job offer. Okrem toho môžete chatovať, zanechávať správy, komentovať alebo lajkovať pracovné výročia, narodeniny alebo získanie novej práce vášho priateľa. Čo sa týka príspevkov, tak aj tie môžete lajkovať, zdieľať a komentovať.
LinkedIn takisto ponúka aj možnosť platenej reklamy, ktorá zasiahne širší počet používateľov. Výhodou je aj členský poplatok, ktorý vám otvorí brány rozšírenejšieho používania tejto siete. Nájdete v ňom aj výborný nástroj – vzdelávanie. Toto vzdelávanie je niekedy poskytnuté aj lojálnym používateľom, ktorí ho aktívne používajú. Absolvovaním online kurzov môžete získať certifikát, ktorý vám „svieti“ vo vašom životopise a môžete ho použiť aj v iných verziách životopisu.
Notifikácie si môžete nechať posielať na váš e-mail alebo ich vidíte pri každom prihlásení do vášho účtu. Okrem toho LinkedIn ponúka veľmi prehľadné štatistiky návštev vášho profilu, štatistiky pozretia a interakcie príspevkov alebo môžete vidieť, kto si prezeral váš profil.
Motivovaný – najviac skloňované slovo na LinkedIn-e
Najpoužívanejším slovom na LinkedIn-e je „motivated“, čo u nás znamená „motivovaný“. Ďalšie slová, ktoré neprehliadnete sú:
Specialized – špecializovaný
Leadership – vodcovstvo
Passionate – zanietený, nadšený
Strategic – strategický
Experienced – skúsený
Focused – zameraný, sústredený
Expert – odborník, expert
Certified – certifikovaný
Creative – kreatívny
Excellent – výborný, skvelý, excelentný
Ak vás oslovil tento článok, ba čo viac, ak vás oslovila profesijná sieť LinkedIn, dajte nám vedieť. Založíme vám profil vám alebo vašej firme, naplníme ho informáciami, pútavým textom, štýlovou grafikou a budeme sa oňho starať ako o náš vlastný. Kliknite TU a objavte nás!