Outsourcing marketingu nie je žiadny nováčik na marketingovom trhu. Je to zabehnutý „pracant“, ktorý sa usilovne snaží zabezpečiť všetky marketingové aktivity podniku na diaľku. Túto službu môžeme ľudovo nazvať ako službu externého marketéra.
Význam slova „outsourcing“ v slovníku cudzích slov znamená zabezpečovanie pracovných síl z vonkajších zdrojov, napr. prostredníctvom agentúr. Ak si toto anglické slovo rozložíme na drobné, zistíme jeho pravý zmysel, ktorým je externá spolupráca – out = externý, sourcing = subdodávka, zdroj.
Outsourcing nielen v marketingu
Vo všeobecnosti môžeme outsourcing rozdeliť do troch hlavných skupín:
- Outsourcing výroby
- Outsourcing logistiky
- Outsourcing služieb
Najčastejšie sa však hovorí o outsourcovaní IT služieb – pri dodávkach alebo pravidelnej údržbe hardvérových systémov, počítačových sietí, správu web stránok a podobne. Externé služby možno poskytovať vo viacerých odvetviach, ako napríklad:
- Obchod
- Účtovníctvo
- Mzdy a personalistika
- Ľudské zdroje
- Marketing
- Reklama
- Public relations
- Tlač firemných dokumentov
- Poisťovníctvo
- Stravovacie služby
- Hotelové služby
- Stavebníctvo
- Automotive
- Upratovacie služby
- Údržba komunikácií
- Správa a údržba objektov a podobne
Hlavné výhody outsourcingu sú:
- Vynakladanie nákladov za skutočne odvedenú prácu
- Kvalitná práca za výhodnú cenu
- Žiadne ďalšie náklady na zamestnanca
- Šetrenie prevádzkových nákladov
- Šetrenie času v rámci operatívnych úloh
Nechajte marketing na profíkov
O autorovi...
Mgr. Helena Marciňáková
Kreatívna marketérka
„Vy viete čo predať, my vieme ako (sa) predať.“
O autorovi...
Mgr. Helena Marciňáková
Kreatívna marketérka
Milujem marketing! Som tu pre vás aby som vám pomohla vyriešiť vaše marketingové a reklamné otázky.
„Vy viete čo predať, my vieme ako (sa) predať.“