Aj vy radi riskujete a kupujete mačku vo vreci?

Pred šiestimi rokmi som písala diplomovú prácu na tému „Ako kúpiť mačku vo vreci?“

Nie, nie, nie, robím si žarty. Avšak obsah diplomovky, ktorá sa volala „Nové trendy v marketingu vs. Klasický marketing“ sa nie až tak extrémne líšil od mojej vymyslenej témy.

Vo výskumnej časti tejto práce som porovnávala preferencie nákupu v kamennej predajni voči nákupu cez internet. Na vzorke 325 respondentov som zistila, že vyše 70 % opýtaných uprednostňuje osobný nákup pred nákupom v e-shope. Analýza mi okrem tohto výsledku priniesla aj faktické tvrdenie, že ľudia radšej reálne vidia produkt, chytia ho alebo vyskúšajú, než by ho mali vidieť len na obrázku v počítači, prečítať si nejaké info a na základe toho si ho kúpiť.

Záver: Ľudia vtedy neradi kupovali mačku vo vreci.

Presuňme sa do súčasnosti, do roku 2017. Ak by som opäť robila takýto prieskum, trúfla by som si na odhad presne opačný, aký bol v roku 2011. Z toho by vyplývalo, že by sme nedbali a tú mačku vo vreci kúpili.

Čo sa s nami stalo?

Logicky máme k  dispozícii  2 premenné – mačku a vrece.  Mačkou  je  pre  nás produkt alebo služba.  Ďalej by sme mali  k dispozícii jej fotku, nejaký popis, spôsob jej doručenia atď. Druhou premennou je vrece, ktoré je kameňom úrazu. My mačku na fotke vidíme, ale nevieme, či nám tú istú kuriér doručí.

Čo nás môže presvedčiť o tom, že kupujeme správnu mačku?

Je to renomé samotnej mačky, alebo referencia predajcu, „parametre“ mačky, spokojnosť iných, ktorý si podobnú mačku kúpili? Odpovedí je viac, no najdôležitejšie je, aby bol vlk sýty a mačka celá 🙂

Podobne je to aj v podnikaní a nákupe kadečoho. My predávame služby – marketingové a reklamné. Ak nás niekto vypátra na Googli alebo niekde inde, povie si: „hmm…páči sa mi táto agentúra, aj by som si s ňou začal, ale čo ak sa rozhodnem nesprávne? Čo ak kúpim mačku vo vreci?“
Otázka je na mieste, a rovnako ako mám ja „obavy“ z hocičoho, čo si idem kúpiť na internete, takisto má obavy aj ten, ktorý je na druhom konci.

Mňa presvedčí vždy prvý dojem. Ak je dobrý, sme na najlepšej ceste, aby sme vyhrali klienta.

Ďalším plusom je pekná webová stránka alebo stránka Facebooku. Ak je pekná, nie je to všetko. Načo nám je pekná miska ak je prázdna?

Kvalitný obsah na webe, ktorý upúta, môže byť jednou zo záruk, ktorá nám službu či produkt predá. Ďalej to môže byť rozsah služieb – portfólia, ktorým oslovíme záujemcu. A posledným, najdôležitejším krokom sú referencie – ovocie našej práce. Referencie nám môžu ľahko predávať. Musíme ich však „vycapiť“ na web alebo Facebook.

No najlepšou referenciou na nezaplatenie je vždy odporúčanie, ktoré sa podáva z úst do úst medzi ľuďmi. Takže samotné výsledky našej práce by mali naplniť spokojnosťou každého nášho zákazníka.

HMarketing je medzi dravou marketingovou konkurenciou nováčikom, avšak ponúka vám kvalitnú, reálnu, viditeľnú a užitočnú „mačku“, ktorú nekúpite vo vreci a s ktorou, veríme, budete spokojní aj vy!

O autorovi...

Mgr. Helena Marciňáková

Kreatívna marketérka

Milujem marketing! Som tu pre vás aby som vám pomohla vyriešiť vaše marketingové a reklamné otázky.
„Vy viete čo predať, my vieme ako (sa) predať.“

O autorovi...

Mgr. Helena Marciňáková

Kreatívna marketérka

Milujem marketing! Som tu pre vás aby som vám pomohla vyriešiť vaše marketingové a reklamné otázky.
„Vy viete čo predať, my vieme ako (sa) predať.“

Share This