Pripravili sme pre vás 5 dôvodov prečo by ste mali mať vlastný web.

O dôvodoch prečo mať alebo nemať webovú stránku sa toho už popísalo mnoho. Ale keby ste zhrnuli všetky články sveta, všetky by mali spoločného menovateľa – mať webovú stránku je nevyhnutné!

Prečo? Hovorí sa, že na hlúpu otázku je hlúpa odpoveď. Takže keď si zrátame v akej dobe žijeme, keď si predstavíme, že takmer každý má mobil a internet, keď si zhrnieme koľko informácií denne vytiahneme z internetu, pochopíme, že otázka „prečo je dôležité mať webovú stránku“ je naozaj hlúpa…

V tomto blogu vám prinášame jednoduché dôvody, prečo by ste mali mať svoj vlastný web ak podnikáte, píšete blog alebo ste freelancer:

1. Web je váš status

Predstavte si, že váš web je vaša sociálna sieť. Čím lepší je váš status, tým viac lajkov, komentárov a zdieľaní máte. To isté platí aj o vašom webe. Čím kvalitnejší obsah a grafika, tým viac návštev, konverzií a vyššie priečky vo vyhľadávaní.

Vaša webová stránka totiž o vás napovie kto ste, čo ste, odkiaľ a prečo ste prišli s tým, čo robíte. Ukáže, či ste profesionál alebo šuflikár. Je to miesto neobmedzených možností, na ktorom môžete odkazovať na svoje posolstvo, cieľ a spôsob, akým svoj cieľ chcete dosiahnuť.

Existujú webové stránky, ktoré nie sú bohvie ako krásne a graficky „vymakané“. Majú však dostatočne silné PR alebo obsah, ktorý predáva. Naopak, sú firmy, ktoré majú vyšperkovanú grafiku, avšak keď sa pozriete na texty, stane sa, že kvôli nim stránku hneď zatvoríte. Najlepšie je mať všetko tip top – jednoduchú, originálnu a štýlovú grafiku a obsah, ktorý má príbeh, ľahko sa číta, zaujme a získa si priazeň u vašej cieľovej skupiny.

Nájsť človeka alebo firmu, ktorá vám toto všetko zabezpečí nie je jednoduché. Sú takí, ktorí vám stránku vytvoria, ale nahodia vám na ňu nedokonalú grafiku. Alebo nájdete niekoho, kto stránku vytvorí, urobí perfektnú grafiku, ale na texty sa nebude dať ani pozerať. Alebo zoženiete niekoho, kto vám vytvorí stránku, nahodí úžasnú grafiku a texty, ale hneď potom ako mu zaplatíte faktúru ho už „nezastihnete“ a prípadné problémy alebo doťahovačky musíte riešiť sami alebo ich posunúť ďalším, ktorí takéto dodatočné práce robia neradi. Ak hľadáte profesionála, ktorý sa komplexne postará o váš web, pozrite si našu službu HM Online. S grafikou a textom vám pomôžeme prostredníctvom služieb HM Print a HM Copywriting.

2. Web je vaše portfólio

Váš web je online priestor, na ktorom nonstop propagujete svoju prácu, služby a vaše portfólio. Ak robíte služby, váš potenciálny zákazník chce vidieť čo robíte a čo ste už urobili. Ak predávate tovar alebo vlastné výrobky, váš zákazník chce vidieť aké sú, koľko ich máte a za koľko ich predávate.

Ľudia sa dnes boja kupovať mačku vo vreci, pretože konkurencia je veľká a bohužiaľ aj  niektoré  zlé  skúsenosti  formujú  u potenciálnych zákazníkov určitú opatrnosť pri kúpe tovaru alebo služby. Je preto dôležité, aby ste na svojom webe uvádzali vždy pravdivé informácie, pravdivé fotky a údaje.

Nebojte sa pomenovať svoje vlastné služby alebo výrobky inak než ostatní. Dajte im svoje meno a odlíšte sa od konkurencie. Ak si s tým neviete rady, obráťte sa na profesionála alebo využite službu HM Copywriting, ktorá pre vás napíše texty a názvy od výmyslu sveta.

 

3. Web sú vaše myšlienky

Máte kopec myšlienok, ktoré by ste chceli posunúť ďalej? Píšte blog! Je to neuveriteľne úžasný a užitočný nástroj, prostredníctvom ktorého môžete zlepšiť vašu pozíciu v internetovom vyhľadávaní a na druhej strane ním môžete vyjadrovať vlastné myšlienky, ktoré inde nemôžete propagovať.

Blog je moderný PR nástroj, ktorý využíva stále väčšie a väčšie množstvo ľudí, firiem a organizácií. Ľudia radi čítajú, hľadajú a sú zvedaví. Snažte sa preto využiť váš web na to, aby nebol iba o vás a o vašej činnosti ale aby mal niečo naviac – pridanú hodnotu, ktorá pomôže nielen vám ale aj ostatným.
Ak nie ste pisálek a potrebujete pomôcť s písaním blogu, je tu opäť naša služba HM Copywriting, vďaka ktorej vám napíšeme blog na tému akú si poviete a tak často ako sami chcete.

 

4. Web je vaše PR

Robte si svoje PR na vašom webe! Prečo to nevyužiť? Prečo sa nepochváliť, ak máte s čím. Určite ste už niečo pre niekoho robili. A ak nie, určite niekedy budete. Preto je dôležité vypýtať si zakaždým referenciu. Či už vizuálnu (logo, fotka) alebo písomnú (vo forme odporúčania, poďakovania).

Nie je nič lepšie, ako referencia od spokojného zákazníka. A keď ju už máte, šup ju na web! Nebojte sa s ňou pracovať, propagovať ju na sociálnych sieťach alebo vo vlastných reklamných materiáloch. Na základe referencií môžete jednoduchšie napredovať. Je to vaša reklama, ktorá vás nič nestojí a je vždy cool nech sa deje čo chce!

 

5. Web je vaša vizitka

Pozeráte sa často do zrkadla? Podobne by ste mali robiť aj so svojím webom. Vystavujte ho nielen sebe ale aj ostatným. Propagujte ho na Facebooku, Instagrame a na rôznych sociálnych  sieťach.  Majte  ho  na  vizitke,  letákoch,  billboardoch  a všade kde sa len dá.

A čo je najdôležitejšie, váš web je vašou vizitkou, a to doslovne. Nezabúdajte na vaše kontaktné údaje a vždy ich majte na viditeľnom mieste. Nepodnikáte predsa alebo nepropagujete svoje produkty alebo služby inkognito, na tajňáka alebo zo strachu, však? Práve naopak, chcete, aby vás ľudia našli, aby vás bolo vidno a aby sa vám ozvali a riešili s vami biznis. Na to web slúži a bola by škoda, keby ste ho nemali.

 

Pretože ak vás niekto hľadá a nie ste na internete, je to out a na vašu škodu. 

O autorovi...

Mgr. Helena Marciňáková

Kreatívna marketérka

Milujem marketing! Som tu pre vás aby som vám pomohla vyriešiť vaše marketingové a reklamné otázky.
„Vy viete čo predať, my vieme ako (sa) predať.“

O autorovi...

Mgr. Helena Marciňáková

Kreatívna marketérka

Milujem marketing! Som tu pre vás aby som vám pomohla vyriešiť vaše marketingové a reklamné otázky.
„Vy viete čo predať, my vieme ako (sa) predať.“